מבזקיםפוליטי / מדיני

הצעת חוק לעיגון מעמדה של העדה הדרוזית עברה בקריאה טרומית

הצעת החוק של חה״כ אלכס קושניר מסיעת ישראל ביתנו, לעיגון מעמדה של העדה הדרוזית, עברה היום (רביעי) בקריאה טרומית במליאת הכנסת. החוק מסדיר את עיגון מעמדה של העדה הדרוזית כשוות זכויות במדינת ישראל כמי שקשרה את גורלה עם מדינת ישראל עוד לפני קום המדינה.

השר במשרד האוצר חמד עמאר: ״אני שמח לבשר לכם שהעברנו לפני רגעים אחדים את הצעת החוק לעיגון מעמדה של העדה הדרוזית כשוות זכויות בקריאה טרומית. אין יותר צודקת מההצעה הזו שמתקנת את העוול שנעשה לעדה הדרוזית אחרי חוק הלאום. אני מודה לח״כ מופיד מרעי, עלי סלאלחה ופטין מולא על שיתוף הפעולה. נמשיך לקדם חוקים למען החברה הדרוזית.

יו״ר ועדת הכספים ח״כ אלכס קושניר: ״ברמה האישית, כלוחם בצה"ל לחמתי כתף אל כתף עם לוחמים דרוזים יחד, ולא היה שום הבדל ביני לבינם, ואני חושב שלא צריך להיות גם הבדל כזה באזרחות. אני מתרגש כפליים כי אני מציג חוק שחברי השר חמד עמאר קידם כחבר כנסת, ונתן לי את הכבוד להמשיך ולקדם אותו לאחר שהתמנה לשר. השר חמד נלחם במשך שנים רבות בכנסת למען העדה הדרוזית והצליח . רק לאחרונה קידם והעביר תכנית מהפכנית של 3 מיליארד ₪ לעדה הדרוזית לשנים 21-23. אנחנו לא צריכים להוכיח לאף אחד את הזכויות וההישגים של העדה הדרוזית עבור מדינת ישראל, לכן אני גאה להעביר את החוק החשוב הזה.״

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: משה מילנר/לע"מ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח