מבזקיםצרכנות

חיפוש אחר רכב חסכוני

סביר להניח שכאשר אתם מחפשים לרכוש רכב חדש, תחפשו אחר רכב חסכוני במיוחד. לאפשרות החסכון בדלק יהיה כנראה חלק גדול בהחלטה לגבי הבחירה במכונית החדשה, מכיוון שבסופו של דבר זוהי בחירה של עלות-תועלת – ככל שהרכב יהיה חסכוני יותר, כך תוכלו לחסוך יותר כסף בכל פעם שתבצעו נסיעה.

מהם המאפיינים של רכב ירוק יותר?
עד לאחרונה, מכוניות דיזל נתפסו כרכבים חסכוניים כאשר נראה כי הן משלבות בין צריכת דלק נמוכה ופליטת CO2 נמוכה. עם זאת, הפופולריות שלהם נמצאת כעת בירידה, לאחר שפרטים שונים על תעשייה זו פורסמו כמו גם שערוריית שנמצאו בנוגע לפליטות תחמוצות חנקן (NOx) וחלקיקי חומרים. עם זאת, מכוניות הדיזל החדשות נקיות יותר ותצרוכת הדלק שלהם עדיין נמוכה, כך שהם מהווים בחירה טובה עבור מי שנדרש לנהוג ולנסוע למרחקים ארוכים.

כיום רבים מהמחפשים אחר רכב חסכוני יבחרו בסופו של דבר ברכבים היברידיים, במיוחד כאשר הם נדרשים לנסיעות ארוכות. רכבים אלה, PHEVs , נטענים באופן קבוע כך שהדלק ישמש אותם לנסיעות קצרות יותר, ולנסיעות הארוכות יותר הן ישתמשו במנוע החשמל. באופן כזה תוכלו להינות מרכב חסכוני אשר לא רק שהינו חסכוני יותר בתצרוכת הדלק שלו, אלא הוא גם ירוק יותר ומצליח להוזיל עלויות משמעותיות ביותר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

איך קובעים שרכב הוא אכן חסכוני?
מכיוון שכאמור רכב חסכוני יענה על דרישותיהם של אנשים רבים, רק נידרש להחליט באיזה רכב לבחור. כאשר משווים בין שתי מכוניות או יותר, נצטרך להשוות בין דירוגי צריכת הדלק המשוערים. הסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית (EPA) מדרגת מכוניות על פי שני מאפייני נהיגה עיקריים: נהיגה בעיר – אשר משמעותה היא נסיעה באזורים עירוניים שבהם התנועה נעצרת לסירוגין בעיקר בשעות העומס, כמו למשל נסיעה לעבודה. ונסיעה על כביש מהיר – אשר משמעותה היא נסיעה בכבישים מהירים או נסיעות ארוכות בהן מחזיקים בהגה לפרקי זמן ארוכים. כך שכאשר מעריכים תצרוכת דלק מבצעים בדיקות בחברה עצמה בתנאי מעבדה בכל אחד ממאפייני הדרכים המפורטות.

הדירוגים המשוערים של EPA מסופקים על ידם למטרות השוואה בלבד. הלכה למעשה, התצרוכת עלולה להיות קצת שונה כתוצאה מסיבות רבות, כולל תנאי הנהיגה ואופן הנהיגה והתחזוקה של הרכב. כאשר החלטתם על דגם רכב זה או אחר, כדאי להתייעץ עם חברים ומכרים אשר אתם סומכים עליהם, ולשאול אותם באמת על תצרוכת הדלק הצפויה ברכב זה, כדי להחליט באופן ודאי האם הרכב אכן חסכוני.

הבחירה ברכב חשמלי
כיום הבחירה ברכב חסכוני לא חייבת להיות בין רכישת רכב בנזין, דיזל או היברידי. אם אתם מחפשים מכונית ידידותית לסביבה, האפשרויות שלכם כוללות כעת גם רכבים חשמליים לגמרי. רכב חשמלי עונה על הגדרת החיסכון, בכך שלא תידרשו מן הסתם לדלק, וסביר להניח שחשבון החשמל לא ייגדל בהתאמה. הרכב יוכל להיות מוטען בבית, כך שזהו אחד מיתרונותיו הגדולים. נהגי רכבים חשמליים מסתמכים על היעילות והנוחות של טעינת רכבם בבית בן לילה, כדי להבטיח שהם מוכנים לשימוש בבוקר.

יש לזכור כי רכישת רכב חשמלי או רכב חסכוני אחר צריכה להתאים עבור צרכיכם האישיים והמשפחתיים. מכיוון שגורם זה של חיסכון הוא רק אחד מבין כלל המרכיבים והמאפיינים של הרכב שצריכים להילקח בחשבון, ויש לחשוב גם על וחות הרכב, גודלו ועלותו. אם אתם שוקלים לרכוש רכב היברידי או חשמלי, עליכם לברר ולוודא את עלותם גם בביטוח הרכב הנדרש, והאם קיימים עמלות או אגרות נוספות על רכבים מסוג זה.

מקאן
צילום: pexels
Back to top button