מבזקיםמשפטי/פלילי

3 שבועות לאחר ההתפרעות בחווארה: 17 חשודים נעצרו בשומרון

17 חשודים נעצרו הבוקר (רביעי) בגין חשד למעורבות באירוע תקיפה, השתתפות בהתקהלות אסורה והיזק לרכוש ממניע גזעני שאירע ב- 24 בינואר בכפר חווארה שבשומרון.

האירוע החל כאשר כ 30 כלי רכב נסעו בשיירה דרך הכפר לכיוון יצהר בשלב מסוים עצרו בכפר מספר כלי רכב ונוסעיו ירדו שהם אוחזים בידיהם אלות, אבנים וחפצים וגרמו נזק רב לבתי עסק, כלי רכב ורכוש ופצעו פלסטיני.

במסגרת חקירת האירוע בוצעו מגוון פעולות והבוקר, כאמור, הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של 17 חשודים (מתוכם קטין) תושבי יו"ש, ירושלים וצפון הארץ וזאת לאחר שהוצא נגדם צו מעצר וצו חיפוש מבית משפט. החשודים מובלים לחקירה ביחידה המרכזית של המחוז ובהתאם להתפתחות בחקירה יוחלט באם להביא חלקם לדיון בעיניינם בבית המשפט.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהמשטרה נמסר: "מיד עם קבלת הדיווח על האירוע הורה מפקד המחוז, ניצב עוזי לוי למנות צוות חקירה מיוחד ביחידה המרכזית של המחוז לחקירת האירוע והנחה לעשות שימוש בכלל היכולות והאמצעים העומדים לרשותם במטרה להביא לתפיסת העבריינים ומיצוי הדין עימם בחומרה."

ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "מתקשה לזכור את הפעם האחרונה שהמשטרה עשתה מבצע לעצור ערבים שפוגעים ברכוש. אין יום שבכבישים בין ירושלים לחברון ובין יצהר לת"א לא זורקים לעברנו בקבוקי תבערה ומיידים אבנים, והמשטרה לא עושה דבר. האכיפה הסלקטיבית של ימ"ר שי שאוכפים את החוק רק כלפי יהודים ולא כלפי כלל האוכלוסייה היא אכיפה גזענית ומקוממת. הגיע הזמן לפרק את היחידה הזו".

סגן שר הביטחון, ח״כ אלון שוסטר, בירך: "מברך את כוחות המשטרה על מעצרם של 17 החשודים באירוע האלים בכפר חווארה. אמשיך לסייע לתיאום מירבי בין זרועות הביטחון ואכיפת החוק, לשם מיגור הפשיעה הלאומנית שפוגעת בביטחון המדינה באיו״ש."

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח