חדשות הארץמבזקים

רעידת אדמה נוספת תוך 12 שעות: "כל יום שעובר מקרב אותנו לרעש אדמה משמעותי"

רעידת אדמה בעוצמה של 3.2 בסולם ריכטר הורגשה בשעה 05:22 (רביעי) במרחק של 14 ק"מ צפונית מזרחית לבית שאן, כך נמסר מאגף סיסמולגיה במכון הגיאולוגי. עשרות קריאות נרשמו במוקדי 100. לא דווח על נפגעים ונזק ואין התרעה לצונמי. לראשונה, מערכת ההתרעה מפני רעידות אדמה הופעלה.

ועדת ההיגוי הבינמשרדית להערכות מפני רעידות אדמה מזכירה את כללי ההתנהגות הנכונה בעת רעידת אדמה:

בעת רעידת אדמה "שטח פתוח הוא הכי בטוח"!

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

1. אם ניתן לצאת מהמבנה במהירות, צאו אל שטח פתוח.

2. אם לא ניתן לצאת מהמבנה, היכנסו לממ"ד והשאירו את הדלת פתוחה.

3. אם אין ממ"ד, צאו אל חדר המדרגות ואם ניתן המשיכו לרדת אל היציאה מהבניין.

4. רק אם אינכם יכולים לפעול כך,תפסו מחסה תחת רהיט כבד, או שבו על הרצפה צמודים לקיר הפנימי.

בעת שהייה בחוץ:

הישארו בשטח הפתוח והתרחקו ממבנים, מגשרים ומעמודי חשמל.

בעת שהייה ברכב:

יש לדומם מנוע ולהישאר ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים.

בעת שהייה בחוף הים:

בעת רעידת אדמה, עזבו מיד את החוף מחשש שיגיע גל צונאמי. נסיגת ים (שפל) חזקה ופתאומית היא סימן לצונאמי מתקרב. התרחקו מן החוף כקילומטר אחד לפחות. על מי שאינם יכולים לעזוב את אזור החוף לעלות לפחות לקומה 4 של בניין קרוב. חשוב! לאחר רעידת האדמה, אין לחזור למבנה שנפגע ואין להתקרב לחוף הים.

הנחיות נוספות:

· בדרככם למקום הבטוח התרחקו מקירות הבית החיצוניים, מחלונות ומדפים.

· אין להשתמש במעלית בזמן הרעידה ולאחריה – אתם עלולים להיתקע בתוכה.

· אין לעמוד מתחת למשקוף.

· אין להיכנס למקלט תת – קרקעי.

· אם אתם יושבים בכיסא גלגלים – נעלו אותו והגנו על ראשכם (לאחר שהגעתם למקום בטוח).

· במידת האפשר, יש לנתק את מפסקי החשמל והגז.

עדכוני מידע על רעידות אדמה ניתן למצוא באתר האינטרנט בכתובת הבאה

במידה והרגשת את רעידת האדמה ניתן למלא שאלון

מוקד הרעידה

ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום, אמר: "ושוב, תוך פחות מחודש – שתי רעידות אדמה באזורנו בתוך שעות ספורות. כשתבוא הרעידה הגדולה, ולצערנו ההיסטוריה מראה שהיא תבוא, אף אחד ממקבלי ההחלטות במדינת ישראל לא יוכל להגיד שהופתע ושהכתובת לאסון לא הייתה על הקיר. מבזק קטן, כותרת או שתיים וכולם ממשיכים הלאה כאילו לא קרה דבר. אין אסטרטגיה אמיתית, אין תוכנית לחיזוק מבנים, אין היערכות מצילת חיים לקטסטרופה הגדולה שעומדת בפתח. תושבי האזור שחיים על השבר הסורי אפריקני ונמצאים בנקודה הכי בעייתית בישראל פשוט מופקרים לנפשם. אדוני ראש הממשלה – זה הדקה ה-90 וזה הזמן להתעורר!".

ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סויסה הבהיר: "ארבע רעידות אדמה בפרק זמן של כחודש אחד זה הרבה מעבר לנורת אזהרה. לפני שבוע חנכנו עם שר השיכון פרויקט במסגרתו חיזקנו תשעה בניינים וכעת אנחנו בעבודות לחיזוק שני בניינים נוספים אך חצור הגלילית ושכנותיה נמצאות על השבר הסורי אפריקאי ואזור זה הינו בעל סכנה גבוהה מאוד מפני רעידות אדמה משמעותיות. יש צורך גדול מאוד לחזק עשרות בניינים, יש לנו בחצור הגלילית בניינים שנבנו בשנות ה 50 ונמצאים בסכנה. אני קורא למדינת ישראל להקצות תקציבים במיידי לחיזוק הבניינים הוותיקים. ההיסטוריה מוכיחה כי אחת למאה שנה מגיעה רעידת אדמה משמעותית, הרעידה האחרונה הייתה לפני כ-100 שנים, בואו נתפקח נעשה את זה בזמן ובהקדם לפני שיהיה חלילה מאוחר מידי"

ראש רשות נוסף המודאג מאוד מהמצב הוא ראש עיריית צפת שוקי אוחנה. צפת ממוקמת על הר ובעבר נחרבה ברעידת אדמה משמעותית: "הבוקר קיבלנו תזכורת נוספת לסכנה האדירה המתדפקת על דלתנו. על המדינה להיערך ברצינות רבה לרעידת אדמה- זה האתגר הגדול של הצפון, לא פחות ממלחמת לבנון השלישית, הסכנה הגדולה הינה באזור הגליל הן מבחינת הקרבה לשבר הסורי אפריקאי והן מבחינת האופי ההררי של האזור וריבוי מבנים וותיקים. רעידת אדמה עוצמתית זו לא שאלה של אם תהיה, זו שאלה של מתי תהיה. ערי הצפון לא יכולים להתמודד עם רעידת אדמה לבדם. אנו דורשים מהמדינה לטפל בסוגיה במידי".

Back to top button