מבזקיםמומלצים

שיטה ייחודית לחשיפת ילדי גן ללימודי אנגלית

בעוד שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ומשרדה מגבשים רפורמה, שבה ילדי הגן יחלו להיחשף לשפה האנגלית בשלב מוקדם, כפי שקורה כיום באירופה, הלן דורון פועלת בנושא כבר למעלה מ- 35 שנה בישראל וברחבי העולם, עם שיטת לימוד מיוחדת ללימודי אנגלית בגיל הרך.

כידוע, כיום בישראל השפה האנגלית מתחילה להילמד רק בכיתה ג', בעוד שבאירופה הילדים מתחילים להיחשף אליה כבר בגילי הגן. הלן דורון, פיתחה שיטת לימוד ייחודית לילדים מגיל 3 חודשים, לילדי גן ובית-ספר, תכניות לימוד המותאמות לכל שכבת גיל למידה העומדות בהתאם לדרישות התקנים האירופיים.

יתרונות למידת האנגלית בגני הילדים ברורים: צמצום פערי הלמידה – עניין של חשיבות לאומית ומעבר לכך, כבר לא לעשירים בלבד. זוהי הזדמנות נדירה לכל ילד/ה מכל מעמד סוציו-אקונומי לרכוש שפת אם שנייה ולבסס ערכים לגילי הבגרות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדברי הלן דורון: "השיטה היא לדבר אל הילדים 'בגובה העיניים', בשפה ודרך שהם מבינים, על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר. הילד בגן נחשף לדמויות ססגוניות, עולם צבעוני ומופלא, שירים קצביים ומשחקים מהנים, ובכך הם מצליחים לקלוט בקלות את השפה".

"הניסיון מלמד אותנו שהדבר שהם הכי אוהבים הוא ללמוד באמצעות משחק והנאה. ילדים הרי לא אוהבים לשבת ולשנן חומר, זה אינו דבר שנותן להם מוטיבציה להמשיך וללמוד. לכן, השיטה שלנו מלאה בהפעלות מהנות וגירוי כל החושים! השירים המקוריים, המשחקים, השיחות, האנימציות והאינטראקציות, הופכות את לימודי האנגלית לחוויה בלתי נשכחת, הילדים בכלל לא מודעים לכך שהם נמצאים בתהליך למידה מעמיק". הוסיפה.

עוד מסבירה דורון: "ארבעת עקרונות השיטה: הנאה, שמיעה ברקע, חיזוקים חיוביים וקבוצות קטנות, הוכיחו את עצמם בכל מקום בעולם. מערכי השיעורים בנויים עם שלל הפעלות וחומרי הלימוד בלעדיים וכוללים סיפורים, שירים, משחקים וסרטוני אנימציה התורמים להשראה ולהנאה של הילדים."

צילום: יונתן חדד

לגבי לימודי האנגלית בגני הילדים דורון מוסיפה: "שנים רבות הייתה תפיסה שגויה בישראל שבה לימודי אנגלית או כל שפה נוספת בנוסף לשפת האם בבית תשבש את השפה העברית. ההיפך הוא הנכון, ילדים עד גיל 7 מסוגלים לקלוט מספר רב של שפות ברמת שפת אם ובקלות! אחרי גיל 7, היכולת ללמוד נשארת אבל המאמץ שנדרש מצד הילדים הוא הרבה יותר גבוה, מה שיוצר תסכולים וחוסר רצון משווע ללמוד שפה חדשה".

אנגלית בשיטת הלן דורון נלמדת באותה הדרך ברחבי כל העולם וזוכה להצלחה משום שהמתודולוגיה מביאה לידי ביטוי את תהליך הלמידה מנקודת המבט של הילד, על מנת למצות את מירב הפוטנציאל. צוות המורים מורכב ממורים מקצועיים אשר הוסמכו ללמד בשיטת הלן דורון ועוברים הכשרות, סמינרים וריענונים לעיתים קרובות על מנת לשמר את רמת המקצועיות הגבוהה שלהם. מעבר ללימודי האנגלית, המורים מסייעים בבניית הביטחון העצמי של הילדים ותומכים בתהליך הלמידה בכל שלב, מה שהופך גם אותם לטובים ביותר בתחום.

תכניות הלימוד של הלן דורון גם לגיל הרך זוכות להצלחה בינלאומית ב-39 מדינות ברחבי העולם משום שבנוסף ליצירתן על ידי בלשנים ומומחים פדגוגיים, התכנים עצמם נוגעים בערכים חינוכיים, חברתיים המעניקים שיעור לחיים עבור הילדים. למעלה מ-3 מיליון ילדים ברחבי העולם כבר דוברים אנגלית הודות לשיטת הלן דורון.

צילום: יח"צ
Back to top button