בידורחדשות הארץמבזקים

יעקב ברדוגו נטש את השידור: "אלה ימים שחורים ורעים לדמוקרטיה"

השדרן יעקב ברדוגו, הגיע הבוקר (שישי) לתוכנית "מחשבות בע"מ" לצד ירון וילנסקי בתחנת גלי צה"ל לאחר שהודח אתמול מהגשת "יומן הערב" ופתח במונולוג.

"אתמול הודחתי מהגשת "יומן הערב" בגלי צה"ל, תוכנית אותה אני מגיש מזה מספר שנים עם ירון וילנסקי חברי. מדובר בהדחה פוליטית ופחדנית שנועדה להשתיק קול ביקורתי ולא כנוע." תקף ברדוגו.

"אחרי הכל" הוסיף ברדוגו, "התחנה הזו שהיא בית הגידול העיקרי של הברנז'ה העיתונאית והתקשורתית בישראל מתקשה לקבל ולהכיל מישהו שהוא לא יציר כפיה, ואשר מביא איתו קולות, רעיונות ואווירה שונים ממה ששומרי הסף של התקשורת הישראלית קבעו שהוא ראוי, לגיטימי ומקצועי. כי אולי קוראים לזה "שידור ציבורי" אבל התחנה היא רק שלהם."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"וכך גם המדינה" המשיך ברדוגו, "כאשר שר ביטחון ממנה עצמו כעורך ראשי של תחנת שידור ציבורית וממנה ללא מכרז ממלאת מקום במינוי פוליטי מובהק זה בסדר. וכשהיא מתחילה לבצע את מה שבשבילו מינו אותה, טיהור פוליטי של התחנה, זה אפילו מבורך. החלטת בנט, שקד, לפיד וגנץ להשתיק את קולי היא אות קלון לחופש הביטוי שהוא זכות יסוד. אנחנו לא נפריע לכם יותר. אתם תוכלו לשדר עם אנשים כמוכם לאנשים כמוכם."

"אלה ימים שחורים ורעים לדמוקרטיה ולחופש הביטוי בישראל. מה שברור הוא שלא את הפה שלי הם סותמים, אלא את קולם של מיליוני ישראלים הם רוצים להשתיק. עוד יגיע הזמן להרחיב אפילו יותר אבל כרגע אסתפק בתודה לכל אחת ואחד מהמאזינים "הבלתי רצויים" שבחרו לשמוע את מה שיש לי להגיד, ואל דאגה, אני לא אפסיק להגיד. הקרב על חופש הביטוי והזכות להשמיע ולהישמע כנראה רק בראשיתו והוא יהיה ארוך. אנחנו לא הולכים לשום מקום. אף על פי כן, נוע תנוע, שבת שלום, תודה רבה". סיים ועזב את השידור.

בחשבון הטוויטר שלו כתב ברדוגו: "השידור בגלצ שייך גם לכם, מאזינים יקרים שלי, ואני מבטיח לכם שבמוקדם או במאוחר הוא גם יחזור להיות שלכם. מוזמנים להאזין לדברים ששידרתי הבוקר בגלצ רגע לפני התפטרותי".

האזינו למונולוג של יעקב ברדוגו רגע לפני שנטש את האולפן והתפטר:

יעקב ברדוגו. צילום: מתוך טוויטר

אתמול לאחר ההדחה הסבירו בגלי צה"ל כי "בהתאם לקו העריכתי של מ”מ מפקדת גלי צה”ל והעורכת הראשית, גלית אלטשטיין, לייצר הפרדה ברורה בין חדשות לפובליציסטיקה, ובהתאם למדיניותה להרחיב משמעותית את הסיקור של כתבי מערכת החדשות של גלי צה”ל בנושאים אזרחיים, כלכליים, חברתיים, צבאיים וביטחוניים, התכנית וילנסקי את ברדוגו תבוטל. במקומה ישודר בין השעות 17:00 ל-18:00 יומן חדשות לסיכום אירועי היום, שבמסגרתו, תורחב משמעותית הבמה שתוענק לתוצרי מערכת החדשות של גלי צה”ל: חשיפות, דיווחים, סקירות ופרשנות של כתבי המערכת, תוך מתן בולטות לנושאים האמורים.”

בגלי צה”ל הדגישו כי על אף הדחתו מתוכנית "יומן הערב", “השדרן והפובליציסט יעקב ברדוגו ימשיך להגיש את התכנית “מחשבות בע”מ”, כמו כן הוצעה לו האפשרות להשתלב ברצועה פובליציסטית נוספת בגלי צה”ל. הפרשן קובי סודרי יוסיף להשתלב מעת לעת בתכניות שונות בגלי צה”ל.” הבוקר כאמור בחר ברדוגו להתפטר.

מ”מ מפקדת גלי צה”ל, גלית אלטשטיין, אמרה בתגובה כי “בחודשים האחרונים עברה גלי צה”ל תחת פיקודי שינויים משמעותיים במטרה לאפשר למחלקת החדשות כר פעולה עיתונאי מקצועי וממלכתי, כיאה למערכת חדשות מובילה בשידור ציבורי. הפורמט של יומן חדשות הערב בהגשתו של ירון וילנסקי יעמיד במרכז את התוצר העיתונאי של כתבי מחלקת החדשות של גלי צה”ל, תוך מתן בולטות לסיקור חדשותי של נושאים חברתיים, אזרחיים, כלכליים, צבאיים וביטחוניים, והתפר שבינם לבין כלל החברה בישראל”.

במכתב שהוציאה לעובדי התחנה הדגישה: "התוויתי מספר עקרונות מנחים ובמסגרתם קבעתי כי אנשי גל"צ, עיתונאים ושדרים, יימנעו מקידום עמדות בדרך של התלהמות, הכפשה, ביזוי, או העדר ביסוס עובדתי – בכלל השידורים, כולל משבצות פובליציסטיות".

גוש הימין מתח ביקורת חריפה כנגד ההחלטה על הדחתו של יעקב ברדוגו מתוכניתו בגלי צה"ל וקראו לתומכי הגוש להחרים את התחנה.

העיתונאי ומגיש הטלוויזיה בערוץ 13 אמנון לוי צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו לאחר התפטרותו של ברדוגו: "תמכתי בשעתו במינוי ברדוגו לגלצ וכתבתי זאת כאן. חשבתי שראוי לפתוח את השורות, וברדוגו, ימני מזרחי, הוא גוון בישראליות שחסר בגלצ. אבל התברר שברדוגו לא בא להיות עיתונאי. הוא שופר בוטה ותועמלן מביך שגרם לי להתבייש בתמיכתי בו. הדחתו מתבקשת. היא הסרת כתם מגלצ."

העיתונאי בן כספית אמר כי "הוא הושתל שם בידי אדונו, כדי ללחוץ על כפתור הטורבו של מכונת ההסתה המשוכללת והעוצמתית שנבנתה כאן אי פעם. לכן, אני לא מזיל דמעה על יעקב ברדוגו. זה לא המקצוע שלו, זו אינה הפרנסה שלו, מה שנולד בחטא נועד לסוף מר."

יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע כי "יחד עם חבריי לגוש הימין, קיבלנו החלטה חד משמעית, לאחר הדחתו השערורייתית של יעקב ברדוגו, לא נתראיין בגל״צ עד להודעה חדשה. חופש הביטוי היא נחלתו של כלל הציבור, ולא רק של צד אחד".

ח"כ עמיחי שיקלי מ"ימינה" אמר דברים דומים: "״הליברל״ הדגול בני גנץ ממנה ללא מכרז וללא ועדת איתור מפקדת ״זמנית״ לגל״צ, וזאת חותכת בזה אחר זה את המגישים הימניים; אמיר ואחריו יעקב ברדוגו. כך בדיוק נראית סתימת פיות בולשביקית. מכאן קדימה לא אתראיין בתחנה ואפעל ככל יכולתי להוביל לסגירתה."

בהודעת ראשי מפלגות המחנה הלאומי נמסר כי "לאחר הדחתו השערורייתית של יעקב ברדוגו מגל״צ, ראשי מפלגות המחנה הלאומי החליטו להשעות את הראיונות בגלי צה״ל עד להודעה חדשה והם קוראים לכל מי שדוגל בחופש הביטוי לעשות זאת. אנו קוראים לסגירת גלי צה״ל לאלתר."

Back to top button