מבזקיםמשפטי/פלילי

שני קטינים מואשמים ביידוי בקבוקי תבערה לעבר תחנת משטרה

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי לנוער בבאר שבע, כתבי אישום נגד שני קטינים בני 16, בגין התפרעויות וזריקת בקת"בים לעבר תחנת המשטרה בתל שבע, במהלך הפרות סדר בעקבות נטיעות קק"ל בנגב. על פי כתבי האישום, שהוגשו באמצעות עו"ד סיגל דהן, על רקע עבודות הנטיעה, נפתחה קבוצת וואטסאפ, אליה צורפו הנאשמים וקטינים נוספים, שמטרתה הייתה לקרוא להתארגנות מהירה של חברי הקבוצה להפגנות אלימות כנגד סמלי שלטון במדינה ובעיקר כנגד משטרת ישראל.

החברים בקבוצת הוואטסאפ, וביניהם הנאשמים, התכתבו על כוונתם להגיע להפגנה אלימה בסמוך לתחנת המשטרה בתל שבע על מנת לפגוע במהלך ההפגנה בתחנה וביושביה. בין היתר, נשלחו הודעות כגון "היום אזיין את המשטרה", "הלילה דאגה הלילה שריפה" וכד'. במהלך ההתכתבות, קבעו חברי הקבוצה להיפגש באזור התחנה וביקשו להימנע מהגעה למקום עם טלפונים כדי שלא ניתן יהיה לאתר את מיקומם ולהגיע רעולי פנים.

מכתבי האישום עולה, כי במהלך האירועים, הגיעו הנאשמים ואחרים סמוך לתחנה, כשהם מצוידים בבקבוקי תבערה, הדליקו אותם וזרקו אותם לעבר התחנה, ולעבר בית הספר "גובראן" הנמצא בקרבת התחנה. כתוצאה מכך, התלקחו שריפות בבית הספר ובתחנה, שחלקן כובו על ידי שוטרי התחנה. אחד מהנאשמים תיעד את זריקת בקבוקי התבערה באמצעות מצלמת הטלפון הסלולרי שלו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הבקבוק שהושלך לעבר התחנה, חלף מעל כביש הסמוך לתחנה ובכך סיכן את בטיחותם של נוסעים שנסעו באותה העת בכביש. בנוסף, יידו המתפרעים אבנים לעבר התחנה, הבעירו במקום צמיגים וכן השחיתו מעקות בטיחות שהיו בקרבת התחנה. תיק החקירה נוהל על ידי חוקרי היחידה המרכזית במרחב נגב. כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, ביצוע עבירות של התפרעות, עבירות נשק, הצתה, חבלה בכוונה מחמירה, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, היזק בזדון ועוד.

בכתב האישום צוין, כי הנאשמים, בצוותא חדא, נשאו נשק שלא כדין, שלחו אש בדבר לא להם, וזאת במטרה לפגוע בנכס של המדינה, וכן סיכנו כלי רכב שעברו בנתיב תחבורה על ידי כך שהשליכו בקבוק תבערה שעבר מעל מעגל התנועה שבו נסע כלי רכב. הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.

הצתה אש שריפה
אילוסטרציה. צילום: pixabay
Back to top button