מבזקיםמשפטי/פלילי

הפרקליטות: ארבעת הצעירים שהיו עם אהוביה סנדק ברכב יואשמו בכפוף לשימוע

בפרקליטות הודיעו היום (חמישי) כי הוחלט להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ארבעת הצעירים שהיו ברכב עם אהוביה סנדק ז"ל. הצעירים יואשמו, בכפוף לשימוע, בסיכון חיי אדם, ופגיעה במזיד, זאת על רקע החשד שהיו מעורבים ביידוי אבנים על רכבים פלסטינים.

ההחלטה הזו מגיעה כשבועיים לאחר שהתקבלה החלטה על ידי היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט לסגור את התיק נגד השוטרים שהיו מעורבים במרדף אחרי רכבו של סנדק ז"ל, שבסופו נהרג בתאונת דרכים.

על פי הודעת פרקליטות מחוז ירושלים, "הודענו לבאי כוחם של החשודים, אפרים גוזלן, צבי קטן ושני חשודים קטינים כי נשקלת העמדתם לדין פלילי, בכפוף לשימוע, בחשד לעבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, יידוי אבנים לעבר כלי תחבורה, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני ונהיגה ללא רישיון, כל אחד לפי חלקו. על פי החשד, לפני כשנה נסעו החשודים באזור היישוב כוכב השחר יחד עם אהוביה סנדק ז"ל ברכב, כשהוא נהוג ע"י אחד הנוסעים שאינו בעל רישיון נהיגה, בידיעתו של אחד החשודים שהוא בעל הרכב. בשלב מסוים הם עצרו בצד הכביש אחרי אחד מעיקולי הדרך, עלו על גבעה בצד הדרך והמתינו לשעת כושר בה יעבור רכב שניתן יהיה להבחין כי נוסעיו הם ממוצא ערבי, על מנת ליידות לעברו אבנים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום נמסר: "על פי החשד, החשודים הבחינו ברכב שנוסעיו ערבים, נעמדו מאחורי רכבם והשליכו את האבנים לעברם ממרחק של מטרים ספורים. שתיים מן האבנים פגעו ברכב, נגרם לו נזק והם נכנסו לרכבם ונמלטו מהמקום."

עו"ד עדי קידר מארגון 'חוננו', אשר מייצג את הצעירים, אמר: "רצחת טייחת והאשמת – יום שחור למערכת אכיפת החוק בישראל. כתב החשדות הוא ניסיון נואש ואחרון של השוטרים בחסות הפרקליטות, להימלט מעמידתם אל מול האמת המרה, שהם הנאשמים שגרמו למותו של אהוביה סנדק ז"ל ולפציעתם של הצעירים הנוספים, וזהו כתב הגנה שלהם. אנו בטוחים שלאחר בחינת חומר הראיות, תתגלה האמת והתמונה המלאה. ככל שיוגש כתב אישום לבית משפט כנגד הנערים, הוא יהפך לכתב אישום כנגד השוטרים, הם יעמדו על דוכן העדים ויעידו כנאשמים וידרשו לתת תשובות לגבי שפיכת דמו של אהוביה ז"ל תשובות לשאלות רבות שהציבור ממתין להם זמן רב."

"בל נשכח כי נחשף ואין מחלוקת כי השוטרים, בסיוע גורמי מח"ש, טייחו את החקירה, כלל הנראה שיבשו אותה, נהגו בפרעות, ושלא ע"פ הנהלים, כך גם על פי קביעתו של היועמ"ש בעצמו", הוסיף עו"ד קידר.

ח"כ איתמר בן גביר תקף: "סדום זה כאן. גם סגרו את התיק נגד השוטרים שנגחו ברכב וגרמו למותו של אהוביה סנדק ז"ל וגם הוסיפו חטא על פשע ומעמידים לדין את הנערים שנסעו עמו ברכב. חרפה".

צילום: באדיבות המשפחה
Back to top button