כלכלהמבזקים

שר האוצר: חבילת סיוע נוספת תתווסף בסוף פברואר עד תחילת מרץ

שר האוצר אביגדור ליברמן כינס היום (חמישי) תדרוך לעיתונאים על רקע התוכנית החדשה שהוצגה אמש להורדת יוקר המחייה על ידו, רה"מ בנט ושרת הכלכלה ברביבאי.

שר האוצר אמר כי צמצום הגירעון לרמה של 3.3% הוא "הרבה מעבר לכל תחזית הכי ורודה שהוצגה. המדיניות שלנו הוכיחה את עצמה, ביטול החלת והסגרים אפשר לנו להגדיל את העוגה משמעותית".

בהתייחס לפעילות המשק תחת מגיפת הקורונה אמר כי "המשק חזר לתפקוד מלא. בדקתי כמה אמורים לעבור בנתב"ג, 28 אלף נוסעים נכון להיום, זה כבר נתון יפה מאוד. ניתן לראות את החזרה לתפקוד גם מבחינת הכבישים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוגע לביקורת שהושמעה לגבי התוכנית ציין: "אי אפשר לרצות את כולם. תמיד יהיה מישהו שיהיה במצב רוח קרבי. אין מה לעשות, עובדים לפי היכולת שלנו. אני לא מחלק צ'קים. אמרנו מה אפשר לתת וזה מה שאנחנו יכולים".

על העצמאים אמר שר האוצר כי הוא "באמת מבין לא מעט עסקים שנמצאים במצב לא פשוט, אין ספק שיש אנשים שנפגעו ולא נפקיר אף אחד. אני מקבל החלטות על בסיס נתונים. לא יהיו נתונים לפני סוף החודש, יש צורך לעזור ואני לא מתכחש לזה אבל צריך לחכות לנתונים. אני מבין לליבם של מי שמחכה לסיוע, אבל כל מה שקשור ללחץ תקשורתי, פוליטי הפגנות ודברים כאלו הוא לא רלוונטי."

ליברמן ציין כי חבילת סיוע נוספת תתווסף בסוף פברואר- תחילת מרץ, ואמר כי לא היה פזיז מדי בחלוקת הכסף: "ידענו פחות או יותר שאנחנו מתקדמים בצורה יפה לצמצום הגירעון. אנחנו מפרסמים את זה היום אבל ידענו לפני. אנחנו נעדכן גם את התחזית, כרגע התמונה היא טובה, אפילו טובה פלוס."

צילום: ניב קנטור
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח