מבזקים

קונסוליית הכבוד של ליטא בישראל נחנכה בנתניה

קונסוליית הכבוד של ליטא בישראל נחנכה אמש בנתניה, בראשה מונה איש העסקים והיהלומן שי שניצר. הקונסוליה נפתחה באווירה חגיגית בבניין עיריית נתניה, עם אורחת כבוד שהגיעה לארץ לרגל הפתיחה, וכאורחת רשמית של משרד החוץ, ויקטוריה צ'מיליטה-נילסן המשמשת כיו"ר הפרלמנט הליטאי. בפמלייתה הגיעו גם חברי פרלמנט מליטא ואליהם הצטרף שגריר ישראל בליטא, יוסי לוי, ובכירים ממשרד החוץ הישראלי.

צילום: אסף לב

בטקס הסרת הלוט מעל הקונסוליה החדשה, הושם דגש על שותפות הגורל בין שתי מדינות קטנות ודמוקרטיות, כל אחת באזורה, שמתמודדות עם מציאות מאתגרת ומייצרות צמיחה.

שי שניצר פתח את האירוע ואמר כי ליטא מעוניינת לקדם את יחסי המסחר והתיירות בינה לבין ישראל, ובנוסף לקדם השקעות ישראליות בחברות סטארט-אפ בליטא. לדבריו: "עדות לחשיבות שליטא מייחסת לפוטנציאל הכלכלי של היחסים עם ישראל היא הצבתו של נספח כלכלי בשגרירות ליטא בישראל, כאשר כמותו יש רק עוד 12 בנציגויות של ליטא ברחבי העולם", אמר שניצר. הוא סיפר בהתרגשות על סבתו שנולדה בליטא, והבטיח שהמשימה שהוא לוקח על עצמו היא בבחינת שליחות בעלת משמעות היסטורית וסמלית גם כן. "להיות קונסול של כבוד זה לא רק כבוד";, אמר, "אלא גם עבודה קשה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראשת עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר, ציטטה את המשוררת והסופרת לאה גולדברג, שגדלה בקובנה ולמדה בגימנסיה העברית שם. לאחרונה, נתניה אירחה משלחת מעיר הנופש בירשטונאס, ובתום ביקורה חתמו שתי ראשות העיר על הסכם שיתוף פעולה הדדי, שכולל החלפת משלחות נוער. "אני שמחה וגאה על פתיחתה של קונסוליית הכבוד של ליטא דווקא בנתניה", הכריזה פיירברג איכר. "יש אולי ערים גדולות יותר, יש עשירות יותר, יש עתיקות יותר, אבל אין כמו נתניה, שהיא הבית המסביר פנים ביותר במדינת ישראל".

צילום: אסף לב

מי שפעלה ללא לאות, במשך כשנתיים, למען פתיחת הקונסוליה הייתה שגרירת ליטא בישראל, לינה אנטנביצ'יינה, שציינה בטקס הסרת הלוט כי השנה מלאו שלושים שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין ישראל לליטא.

"פתיחת הקונסוליה בנתניה היא עוד דרך של ליטא לחשוף בפני הציבור הישראלי את היתרונות של ליטא הן כפנינת תיירות והן ככר פורה לשירותי חדשנות טכנולוגיים", הוסיפה השגרירה. "תעשיית ההיי-טק של ליטא ערוכה במלואה לספק פתרונות חדשניים ברמה עולמית לשותפים זרים. מאגר הכישרונות של ליטא כולל מומחי הנדסת תוכנה, מומחי IT, ואלפי סטודנטים בשתי ההתמחויות הללו ביחד. עבור יזמים ישראליים, ליטא היא שער כניסה להקמת שותפויות כלכליות עם האיחוד האירופי".

צ'מיליטה-נילסן חתמה את האירוע והדגישה את חשיבות יחסי הגומלין בין ערי הנופש הימיות בשתי המדינות: נתניה לחוף הים התיכון ופלאנגה לחופי הים הבאלטי. היא סיפרה שמספר ערים ליטאיות כבר כרתו בריתות של ערים תאומות עם ערים בישראל דוגמת נתניה, ראשון לציון ואילת.

יוסי לוי, שגריר ישראל בליטא, בירך גם הוא ברכת מזל טוב לרגל פתיחת הקונסוליה, והוסיף: "היחסים עם ליטא אינם רק בין ממשלות אלא בין הרבה אנשים טובים".

צילום: אסף לב

בטקס חנוכת הקונסוליה השתתף גם ח"כ סימון דוידסון ממפלגת יש עתיד, שנולד בוילנה ומשמש כראש קבוצת הידידות הפרלמנטרית ישראל ליטא; וראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, לה ברית ערים תאומות עם קובנה שבליטא.

שי שניצר, בן ה-42, הוא נשיא חברת ש.שניצר יהלומים, בוגר הפקולטה לכלכלה, ולימודי מנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. שניצר כיהן בתפקידים שונים בהנהלות בורסת היהלומים והתאחדות תעשייני היהלומים. בנוסף, יזם הקמת מספר חברות בתחום הטכנולוגי ומכהן כדירקטור בחברת נדל״ן בורסאית. שניצר הוא דור שלישי למשפחת יהלומנים ותיקה, נכדו של משה שניצר ז״ל, ובנו של שמואל שניצר שכיהנו כנשיאי בורסת היהלומים.

Back to top button