אינטרנטמבזקים

יום האינטרנט הבטוח 2022: כך מגנה זום על ילדים באון ליין

׳יום האינטרנט הבטוח׳ שמצויין היום (8 בפברואר) מזכיר לכולנו עד כמה חשוב להגן על עצמנו ועל הילדים שלנו בעולם וירטואלי שמתפתח ללא הרף. כשהמוטו "ביחד למען אינטרנט טוב יותר" שחקוק על כל פעילות זום, תורמת החברה את חלקה, כדי ליצור חוויות מקוונות מהימנות ובטוחות בשימוש, עבור המשתמשים של היום ובמיוחד עבר ילדים וצעירים שרבים מהם עשו ועושים שימוש בזום לצורך למידה.

סוג חדש של אתגר צוות האמון והבטיחות של זום שהוקם למגוון משימות אבטחה ושמירה על פרטיות המשתמשים, מעבד את כל הדיווחים הנכנסים על ניצול לרעה ונזק בפלטפורמה ובמקביל מפתח דרכים חדשות לעצור ניצול לרעה עוד לפני שהוא קורה.

ככל שבסיס הלקוחות של זום התרחב וצמח בצורה דרמטית מאז פרצה הקורונה לחיינו, כך התרחב השימוש בפלטפורמה – בתי ספר, ארגוני בריאות, גופי ממשל ומגוון גופים עסקיים גדולים כקטנים, ביצעו קפיצת מדרגה הכרחית לשרידה של השירותים שלהם לטכנולוגיית תקשורת הווידאו של זום. עם מקרי השימוש החדשים הללו הגיעו דרישות חדשות לצוות האמון והבטיחות. בהתאם, זום הרחיבה במהירות את התוכנית שתפקידה להגן על בסיס לקוחות הולך וגדל, הכולל ילדים שלומדים בתצורות לימוד וירטואליות והיברידיות ברחבי העולם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

התקדמות מתחילה באנשים ובתהליכים כדי להבטיח את רמות השירות להן התרגלו המשתמשים, העלה צוות האמון והבטיחות של זום העלה ׳מהלך׳ והוציא לפועל מספר תהליכים חדשים, כדי לשרת טוב יותר את הצרכים העכשוויים של השירות. עדכונים אלו כללו: תגובה לדיווחים על ניצול לרעה: בעוד שבעבר כל הדיווחים על ניצול לרעה נהגו להגיע לתור אחד, זום יצרה כעת גישה רב-שכבתית ושיטתית לטיפול בדוחות, עם סוגים שונים של דיווחים שמטופלים לפי סדר עדיפות. החברה יישמה לוח מחוונים ובקרה יעיל שאוסף דוחות במקום אחד, המציג את כל המידע הדרוש כדי לקבל החלטה במהירות, ומספק נתונים משמעותיים מהם ניתן ללמוד כדי לחדד את התהליכים בעתיד.

זום יישמה גם API ייעודי עם המרכז הלאומי לילדים נעדרים ומנוצלים – NCMEC – המאפשר לדווח על מקרים של התעללות מינית בילדים ישירות מלוח המחוונים החדש.

יום האינטרנט הבטוח 2022: כך מגנה זום על ילדים באון ליין
צילום: "זום"

מדיניות פנימית: בזום בודקים, מעדכנים ויוצרים באופן קבוע תהליכים פנימיים חדשים כדי לענות בצורה הטובה ביותר על צרכי המשתמשים. זה כולל תגובה לדיווחים על CSAM, שיבושים בפגישות, התאבדות ופגיעה עצמית, התעללות, האדרת אלימות ועוד.

תקני קהילה ודיווח: באוקטובר 2020 פרסמה זום את התקנים הקהילתיים, המסדירים את השימוש הנכון בפלטפורמה, המתארת את סוגי התוכן וההתנהגות שאסורים לחלוטין בזמן השימוש. כדי לספק שקיפות לגבי זה, יצרה זום את דוח אכיפת התקנים הקהילתיים, שמתאר את הבעיות וההפרות שטופלו ונפתרו.

כלים שנועדו לשמור על בטיחות הילדים באינטרנט
צוות האמון והבטיחות של זום הקים מערך משוב עם צוות ההנדסה, כדי שיוכל לחדש מתוך כוונה ולבנות תכונות הנחוצות כדי לעזור להגן על משתמשי זום. מבין התכונות שנועדו לעזור לשמור על בטיחות המשתמשים באינטרנט.

כמה מהתכונות החדשות שבתי ספר יכולים לשלב בקלות לצרכי למידה וירטואלית כוללים:
Notifier לפגישות בסיכון: תוכנן לזהות באופן יזום כל בעיה בפרטיות הפגישה – כלי זה סורק פוסטים באתרי מדיה חברתית ציבוריים ומשאבים מקוונים ציבוריים אחרים ומחפש קישורי Zoom Meeting. אם הקישור לכיתה מקוונת מסוימת פורסם באינטרנט, בעלי חשבון הזום ומנהלי המערכת יקבלו הודעת דוא"ל. זום מדווחת כי שלחה למעלה מ-100,000 אימיילים מאז ספטמבר 2020, כשהתחילו להשתמש בכלי זה.

לאשר או לחסום כניסה למשתמשים מאזורים/מדינות ספציפיות: התכונה מאפשרת למארחי פגישות לחסום משתתפים מאזורים גיאוגרפיים מסוימים מלהצטרף לפגישה, כך שלכיתה וירטואלית מצטרפים רק התלמידים הרלוונטיים. זום מדווחת שבמקרים רבים, מי שמפריעים לפגישות אינם מאותו האזור של בעלי החשבון.

יום האינטרנט הבטוח 2022: כך מגנה זום על ילדים באון ליין
צילום: "זום"

צ'אט בחדר המתנה: חדר ההמתנה הוא תכונה חשובה לאבטחת פגישת זום. בדיוק כמו שזה נשמע, חדר ההמתנה הוא אזור היערכות וירטואלי שעוצר את משתתפי הפגישה לפני שהם מצטרפים עד שהמארחים מוכנים עבורם. המשתתפים יכולים גם ליצור קשר עם מארחי הפגישה בצ'אט דו כיווני בחדר ההמתנה. מארחים יכולים לשלוח הודעות לכל חדר ההמתנה או למשתתפים ספציפיים, והמשתתפים יכולים להשיב, וליצור סביבה שבה המארחים יכולים לבדוק משתמשים כדי לוודא שהם תלמידים אמיתיים עוד לפני שהפגישה מתחילה.

דיווח על שימוש לרעה: אם מישהו משבש פגישה, או מפגש למידה מקוון, זום מציעה מספר דרכים לדווח על שימוש לרעה. מתוך הפגישה, מארחים יכולים לדווח על שימוש לרעה על ידי הקשה על "משתתפים" בפקדי הפגישה, בחירת שמות המשתתפים שעליהם הם רוצים לדווח, ואז בחירה ב"הסירו ודווחו". המשתתפים יוסרו מיד מהפגישה, והמארחים יצטרכו למלא טופס מהיר המסביר את האירוע.

משתתפים יכולים גם לדווח על משתתפים אחרים דרך סמל המידע בפגישה בפינה השמאלית העליונה של החלון. מארחים יכולים אפילו לדווח על מקרים של התעללות לאחר סיום פגישה או סמינר מקוון, על ידי מעקב אחרי ההוראות במאמר תמיכה זה או על ידי מילוי טופס האמון באתר זום.

השעיית פעילויות משתתפים: מארחים יכולים להשהות את הפגישה כדי להסיר ולדווח על צד פוגע ולמנוע הפרעה נוספת. לחצו על סמל האבטחה ובחרו "השעיית פעילויות משתתפים" כדי לעצור זמנית את כל הווידאו, האודיו, הצ'אט בפגישה, ההערות, שיתוף המסך, ההקלטה ולסגור את חדרי ההמתנה. ניתן לחדש את הפגישה על ידי הפעלה מחדש של התכונות הבודדות.

מתוך הבנה שכח מושג באיחוד כוחות, הצטרפה זום ליוזמות רלבנטיות ולשיתופי פעולה עם ארגונים חשובים המוקדשים לבטיחות ילדים, כולל the Internet Watch Foundation, The National Center for Missing & Exploited Children, WeProtect Global Alliance, Young Leaders for Active Citizenship(YLAC) ועוד.

ארגונים אלה מסייעים לזום לזהות וליישם את השיטות המומלצות ליצירת חוויה בטוחה לילדים המשתמשים בפלטפורמה. ארגונים אלה – יחד עם ספקי טכנולוגיה דומים לזום – כולם ממלאים תפקיד בסיסי בהגנה על ילדים בעידן שהופך יותר ויותר דיגיטלי. ככל שהנוף הווירטואלי והחינוך ממשיכים להתפתח, חשוב שכולנו נעבוד יחד כדי להפוך את האינטרנט למקום בטוח וטוב יותר עבור כולם.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח