חדשות הארץמבזקים

הרב פוירשטיין: "הרצון להשתיק קולות לגיטימיים הוא בלתי נסבל"

יו"ר עמית של ארגון רבני צהר, הרב רפי פוירשטיין, התראיין היום (שני) בכנס ירושלים ה-19 של בשבע לעמנואל שילה, העורך הראשי של בשבע, והתייחס לסוגיות הגיור והכשרות והיחס לארגון רבני צהר שהוא משמש אחד מבכיריו.

על הרפורמה בכשרות אמר: "ללא ספק רפורמת הכשרות של השר כהנא נובעת במהותה ממיזם הכשרות של צהר. זאת רפורמה מורכבת אבל עצם הרעיון הוא שצריך לרענן את שוק הכשרות האורתודוכסי ההלכתי ולהחזיר את הכבוד לרבנות הראשית באמצעות הפיכתה לרגולטור. השוק הופרט ממזמן, הבד"צים לא תקפו את הרפורמה בכשרות כי הם עושים את זה במשך שנים. הרפורמה של השר מתן כהנא שהוא איש אמיץ וירא שמים הופכת את הכשרות למקור לגאווה. הכשרות של הרבנות הפכה להיות משהו פחות פופולרי ופחות אהוב בלשון עדינה. שמעתי מהרב הראשי לישראל שיש 2 רשויות גדולות שאסור לאכול בהם. באה צהר ואמרה בואו נהפוך את הכשרות להלכתית יותר ומפוקחת יותר ושקופה יותר וידידותית יותר. הרבנות הראשית בניגוד למה שנאמר רק תחוזק כי היא תהיה רגולטור".

הרב פוירשטיין הוסיף: "רגולטור זה הרבה כוח. רבנות ראשית כרגולטור זה הרבה יותר כוח מהיום. כי היום אם רב פלוני קובע משהו בעיר מסוימת אין לה מה לומר. אם משגיחי כשרות לא יעמדו בסטנדרטים הרבנות תוכל לשלול מהם את היכולת לתת כשרות. לטובתה של הרבנות הראשית ושלמותה נדמה לי שאנחנו צריכים לעזור לה להתאים את עצמה כדי לשמר אותה כרלוונטית. בואו נחזיר לה את כבודה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על הרפורמה בגיור אמר: "מועצת רבני צהר החליטה שהיא לא נכנסת לנושא הגיור. אנחנו תומכים במתווה הגיור של השר כהנא אבל צהר כארגון לא נכנס לנושא. סיפור הגיור קיים מאז ומעולם. לא השר כהנא המציא אותו. עולם הרבנות הראשית היה עולם רחב ומכיל ולא סקטוריאלי. לא קורא לרבנים – 'רבנים קטנים'. הדיבורים המקטינים לא יעלו על הדעת. החידוש הוא בזה שהשתלטה על הרבנות הראשית גישה שמקלה בהתבוללות. יש מנעד אורתודוכסי הלכתי רחב בנושא של הגיור. הרבנות הראשית תפקידה לאפשר את המנעד ההלכתי הלגיטימי. שלא יחרגו לא שמאלה ולא ימינה. אני מזכיר את הסערה שהרב שרמן פסל גיורים של הרב דרוקמן והגישה שלו השתלטה כיום על הרבנות הראשית".

הרב פוירשטיין ציין כי, "יש גיורים שאושרו על ידי הרבנות הראשית שהם גיורים של ציבור שאין לו רקע דתי לצורך העניין. אתה יכול להחמיר ויכול להקל. יש טווח לגיטימי. הרצון להשתיק קולות לגיטימיים הוא בלתי נסבל במיוחד כשעל הפרק אלפי ילדים שהתחתנו עם נשים שגדלו בארץ, שירתו בצה"ל ודוברות עברית והילדים שלהם יהיו גוים. צריך לראות את המציאות. אני קצת חושש שאיחרנו את הרכבת. פעם כדי להשתייך לחברה הישראלית הרגישו שצריך להתגייר היום לא בטוח שצריך. אני חושש בדאגה עמוקה לחברה הישראלית".

על ארגון רבני צהר אמר: "תלמידי החכמים של צהר נאמנים לשולחן ערוך ולהלכה לא פחות מאף אחד אחר. כמות ההתקפות שקיבלנו כשיצאנו עם מיזם הנישואים בזמנו הייתה עצומה. תקפו אותנו בלי סוף והגדלנו את מספר האנשים שמתחתנים כדת משה וישראל. אנחנו באנו לעשות תיקון במדינת ישראל. להאהיב תורה וליצר זהות דתית משותפת. שהצעיר הישראלי יהיה גאה ביהדות שלו".

הרב רפי פוירשטיין. צילום: חיים טוויטו
צילום: חיים טוויטו
Back to top button