מבזקיםפוליטי / מדיני

גנץ במאמר בעיתון בחרייני: "לכונן שותפויות חדשות ולהושיט יד לפלסטינים"

שר הביטחון, בני גנץ, במאמר שפורסם בעיתון הבחרייני Gulf Daily News, שהקדיש את השער לביקור ולחתימת הסכמי הביטחון בין המדינות: "ההסכם לשיתוף פעולה ביטחוני, הופך את יחסינו הביטחוניים לרשמיים".

שר הביטחון כתב: "דורות של מנהיגים בבחריין ובערב הסעודית היו בעלי חזון ושאפו לבסס את הקשר בין שתי הממלכות. את היחסים ביניהן מיסדו וביססו בין השאר באמצעות בניית "גשר המלך פאהד". במסגרת תכנית "חזון 2030" של המלך חמד בן עיסא בן סלמאן אל-ח'ליפה, שנועדה לפתח את הממלכה, עוצבה תכנית לבניית גשר נוסף, "גשר חמד" שנמצא כעת בתכנון. ובימים אלו ישראל ובחריין, בונות את "גשר אברהם", גשר המתבסס על ההסכמים פורצי הדרך והיחסים הנבנים בין האנשים ובין העמים."

עוד כתב גנץ: "ההסכם לשיתוף פעולה ביטחוני, הופך את יחסינו הביטחוניים לרשמיים, ומבסס את המסגרת החזקה שממנה אנו יכולים לפתח שיתוף פעולה ביטחוני סביב האינטרסים המשותפים שלנו. הוא מאפשר לנו להרחיב את שיתוף הפעולה בלוחמה בטרור, את שיתוף המידע המודיעיני, הוא מאפשר לקיים אימונים ומפגשים בין הצבאות, להקים קבוצות עבודה שיפתרו אתגרים ביטחוניים ויתנו להם מענה, ולמסד קשר בין התעשיות הביטחוניות. ההסכם הביטחוני יאפשר לנו לחזק את ביטחון שתי המדינות, ולהגן על האינטרסים המשותפים לנו, תוך חתירה ליציבות באזור כולו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"לצערי, בזמן שאנחנו חולקים חזון של שלום ויציבות יחד עם שותפות נוספות ובראשן ארצות הברית, לא כל השחקנים באזור רואים איתנו את הדברים עין בעין. תחת הנסיבות האלה, השותפות ביננו חיונית מתמיד. האזור שלנו ממשיך להפוך לפחות ופחות יציב. מיליציות מאורגנות ברחבי המזרח התיכון המצוידות באמצעי לחימה מתקדמים ותקציב הולך ועולה, מבצעות מתקפות כנגד מתחמים אזרחיים ומסכנות חיי אזרחים חפים מפשע. פעולות טרור מתבצעות, ומסכנות את הביטחון והיציבות באזור." הוסיף גנץ.

"בדיוק כפי שישראל שומרת לעצמה את הזכות להגן על אזרחיה, נכסיה ושטחה, כך אנו גם עומדים לצד השותפים שלנו ותומכים בזכותם להגן על אזרחיהם, ריבונותם והביטחון שלהם. חשוב לי להדגיש, אנו מבססים את השלום ומרחיבים אותו ממקום של עוצמה. רק ממקום כזה, תוכל ישראל גם להרחיב את שיתופי הפעולה עם שכנים נוספים שלה, להעמיק את הקשרים עם המדינות החתומות על הסכמי אברהם, לכונן שותפויות חדשות ולהושיט יד לפלסטינים." סיים שר הביטחון את דבריו.

בני גנץ בחריין
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח