חדשות הארץמבזקים

כוחות הוזנקו למדבר יהודה לחילוץ עשרות מטיילים

מתנדבי יחידת החילוץ מגילות ים-המלח וכוחות צה"ל הוזעקו לפני זמן קצר (חמישי) לשני אירועים המתרחשים במקביל.

בוואדי קלט, קבוצה של כ-15 מטיילים ובניהם מטיילת עם חבלה בגפה תחתונה, אשר נקלעו לחשיכה ואינם יכולים להשלים את המסלול. צוות הרחפנים איתר את הקבוצה בתוואי הנחל כאשר הם בין גבי המים, רטובים אך עדיין מתפקדים. מסוק חיל האוויר עם צוות מחלצים מיחידת 669 הועמד בכוננות הזנקה למקרה של הדרדרות במצבם. כאמור, מתנדבי היחידה עם צוות רפואי ובסיוע פקחים של רט"ג, כבר נכנסים לנחל עם אמצעי חימום על מנת להעניק סיוע רפואי ולהוביל את שאר הקבוצה החוצה.

מתנדבי היחידה חילצו במסע אלונקה את המטיילת שנחבלה ברגלה והובילו את שאר חברי הקבוצה אל מחוץ לנחל. אמבולנס של מד"א מפנה את המטיילת להמשך טיפול בבית החולים במצב קל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנחל דרגה, קבוצה של כ-20 מטיילים שגם הם נקלעו לחשיכה ואינם יכולים להשלים את המסלול.בוואדי קלט מתנדבי היחידה חברו אל קבוצת המטיילים, צוות רפואי מעניק טיפול למטיילת בשנות ה-20 עם חבלה בגפה תחתונה ומסייעים לקבוצה לצאת מהנחל.

מתנדבי יחידת החילוץ ובהם צוותים רפואיים חברו אל קבוצת המטיילים, בדקו אותם ומצאו כי מצבם הבריאותי תקין והם מסוגלים לצאת מהנחל בליווי מתנדבי היחידה. על בסיס דיווח זה, מסוק חיל האוויר שנחת בסמוך לכביש 90 במפתח של נחל דרגה שוחרר מהמקום. מתנדבי היחידה אשר חברו אל המחולצים, דואגים לחמם אותם ובדקות הקרובות יתחילו בהליכה אל מחוץ לנחל שם ממתינים להם צוותי מד"א להמשך ביצוע בדיקות רפואיות.

עם רדת החשיכה, הטמפרטורות במדבר צונחות וישנו חשש ממשי כי המטיילים יפגעו מהיפותרמיה, במיוחד אלו הנמצאים בנחל דרגה שכן המסלול מחייב חציית גבי מים.

צילום: יחידת החילוץ מגילות ים-המלח

Back to top button