חדשות הארץמבזקים

סריקות בים ובאוויר: טרם נמצאה עדות לזיהום נפט מול חופי ישראל

ממשיכות הסריקות מהאוויר ומהים בעקבות כתם נפט חשוד שאותר מערבית לחופי ישראל. האירוע הוגדר כ-Tier-3 על ידי השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, ועל כן פועלים המשרד להגנת הסביבה ומערכת הביטחון וגופי הממשלה השונים לגילוי ולאיתור הכתמים החשודים מול חופי ישראל.

האירוע מנוהל מחדר המצב שנפתח בחיפה עם השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג; מנכל"ית המשרד, גלית כהן; סמנכ"ל בכיר לאכיפה יצחק (בנדה) בן-דוד וצוות היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה. את האירוע מנהל רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה.

בהערכת מצב שקיים המשרד להגנת הסביבה הבוקר (רביעי) הוחלט על היערכות מוגברת לקראת הגעת הכתם החשוד לחופי ישראל. המשרד הנחה את הרשויות החופיות, רשות הטבע והגנים, חברת החשמל, מתקני ההתפלה והחברות והמפעלים לאורך קו החוף, להפעיל את תוכנית החירום המקומיות (תח"מ), על פי התכנית למוכנות ותגובה לאירועי זיהום ים בשמן (תלמ"ת) ולהיערך בהתאם. בשעה הקרובה תתקיים הערכת מצב עם ראשי הרשויות החופית והשרה להגנת הסביבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשלב זה, עורכים מטוס סיור של צה"ל וכלי שיט, וכן אוניית הבת גלים של המשרד להגנת הסביבה, משרד האנרגיה וחיא"ל, סיורים מול חופי ישראל לאיתור הכתם החשוד. נכון לשעה זו, לא איתרו כלי השיט אינדיקציה לדלק או זיהום ים אחר.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, אמרה בחדר המצב: "כלל הגורמים עובדים בשטח ובחדר המצב, עוקבים אחר המתרחש ומנהלים את האירוע. החשד לכתם השמן בים עדיין לא אושש או הופרך, ואנו ממשיכים לבצע סריקות בים יחד עם כל כוחות הביטחון, נקודה אחר נקודה. אנו מקווים לתרחיש הטוב ביותר, אך ערוכים לכל מצב".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "פעולות האיתור והגילוי נמשכות בשלב זה, בשיתוף כלל הגורמים הרלוונטיים. המשרד להגנת הסביבה, יחד עם כלל הגורמים, ערוך בחופי ישראל ובים עם כלי שיט לשאיבה של כתם נפט בלב ים, ככל שיתגלה כתם. המשרד להגנת הסביבה נמצא בקשר רציף מול הרשויות המקומיות, מערכת הביטחון, רח"ל, משטרת ישראל גורמים נוספים להיערכות וטיפול באירוע."

צילום: המשרד להגנת הסביבה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח