מבזקיםפוליטי / מדיני

"יש מכונה ביביסטית מאד חזקה שזורעת רעל וקיטוב"

בריאיון שערך הערב (שלישי) ראש הממשלה, נפתלי בנט, לרפי רשף בערוץ 12, התייחס לחייו האישיים בעיקר ועל התהפוכות שעוברות עליו מאז נכנס לתפקיד המאתגר בעולם.

"ידעתי שאם אני ממשיך עם זה אנחנו הולכים לבחירות חמישיות ושישיות." אמר בנט כשהחל לספר על התלבטויותיו לפני קבלת ההחלטה על הקמת הממשלה עם לפיד והוסיף: "אז החלטתי שאני לא מאפשר את זה ומרגע שאני עושה את המהלך אני לא רואה בעיניים. הרבה אש ירו עליי, לא רק עליי גם על המשפחה שלי, החברים במפלגה שלי. היה לחץ על חברי הסיעה… כינסתי את כולם ואמרתי להם לא לראות ממטר כי אנחנו עושים זאת למען מטרה ראויה." אמר רה"מ.

בנט סיפר על הקושי בקבלת ההחלטה להקמת ממשלת האחדות עם יאיר לפיד, ועל הימים הסוערים בתקופת הזמן הזו. "יאיר לפיד הוא מענטש, אפשר ללמוד ממנו מידות, הוא הפגין את מידת הענווה. כל עוד זה תלוי בי הוא יהיה ראש ממשלה." אמר בנוגע ליחסיו עם לפיד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
"יש מכונה ביביסטית מאד חזקה שזורעת רעל וקיטוב"
צילום: קשת / ערוץ 12 מתוך "אינטימי" עם רפי רשף

רפי רשף עימת את בנט עם ההצהרות שלו לפני הבחירות כשאמר שיאיר לפיד לא יהיה ראש ממשלה "גם לא ברוטציה" כלשונו והסביר: "אני ממעט מאוד בהצהרות והבטחות, אני לא אוהב את זה. זה לה היה צריך להיאמר וחבל שזה נאמר, אני התבגרתי בעשרים שנה בערך, אני למד כל הזמן על התנגשות בין ערכים שונים, ובסוף אנחנו חיים במציאות מאוד מאוד מבורדקת…"

כשנשאל האם ההחלטה פגעה בו מבחינה חברתית, ענה בנט כי יחסיו עם הרבה אנשים השתנו אך הוסיף בחיוך, "החברים הטובים נשארו איתי".

בנוסף, סיפר בנט על התקופה שלו בבה"ד 1, במהלך קורס הקצינים שעבר בסיירת מטכ"ל, בה החליט כי הוא מוריד את הכיפה. זאת לאחר שהחליט לשנות את אורח חייו לאורח חיים חילוני יותר.

בנוגע לתקרית בכנסת, בה הסתער בנט לעבר ספסלי האופוזיציה והחל בהתכתשות עם חלקם, אמר כי הוא עשה זאת כדי להגן על חברי מפלגתו מההתקפות והשמצות הרגילות, לדבריו, של חברי הליכוד.

בנט אמר כי נתניהו בנה במהלך השנים האחרונות מכונת תעמולה ושקרים אדירה ועוצמתית ואף כינה אותה "ביביסטית". בנוסף, חשף ראש הממשלה כי קיבל מנתניהו איומים אישיים, בהם נאמר לו כי אם לא "יתיישר", עוצמת המכונה תופעל נגדו. "להיות ראש ממשלה זה המקום הכי בודד בעולם. כל אחד אחר בעולם הפוליטי או בכלל יכול להתפנק בלפרשן, לבקר… בסוף אני צריך להחליט ואני נושא באחריות לטוב ולרע, אם יש חלילה גל תמותה ענק או קריסה של הכלכלה בסוף יבואו אליי… אז בסוף האחריות עוצרת פה ואתה מסתכל אחורה אין עוד מישהו… התפקיד שונה ממה שדמיינתי ואני עצמי משתנה בתפקיד… קיבלתי חפיפה בתפקיד של 20 דקות ומשהו, ביבי רצה ללכת אז בסדר." הוסיף בנט.

Back to top button