חדשות הארץמבזקים

אושר: קיצור הבידוד לאוכלוסיות בסיכון יתאפשר ב- PCR או באנטיגן מוסדי

עו"ד טל פוקס ממשרד הבריאות אמרה היום (שני) בדיון ועדת הבריאות של הכנסת כי קיצור הבידוד לאוכלוסיות בסיכון יתאפשר ב- PCR או באנטיגן מוסדי, זאת על רקע הארכת תוקף 'צו בריאות העם' עד העשירי בפברואר. הצו מאשר שימוש בבדיקות אנטיגן מוסדיות לצורך הכרה בחולה או לקיצור בידוד על סמך תוצאה שלילית בבדיקה.

עו"ד פוקס אמרה בדיון כי עתה הצו מוגש ללא כל שוני בין האוכלוסיות השונות, ובשונה מהפעם הקודמת שקיצור הבידוד לאוכלוסיות שאינן בסיכון היה רק באנטיגן מוסדי ולאלו שבסיכון רק ב PCR, מעכשיו קיצור הבידוד לאוכלוסיות בסיכון ושאינן יתאפשר או בPCR או באנטיגן מוסדי.

ראש מטה בריאות הציבור, אילנה גנס, אמרה בדיון כי הצו מוארך רק בעשרה ימים: "כיום יש ירידה בביקוש לבדיקות PCR. אנחנו עומדים על 24 שעות תוצאות מבדיקות המעבדה. במשך החודש הזה ניתחנו תוצאות של מאות אלפי אנשים של בדיקות אנטיגן אל מול בדיקות PCR. לפי הנתונים שעלה אצלנו, הרגישות של האנטיגן היא סביב 76%-80%. קרוב ל80% שייצאו שלילים באנטיגן, יוצאים כך גם ב PCR. 93% שייצאו חיוביים באנטיגן, קיבלו גם תשובה חיובית ב PCR. אפשר להסתמך על הבדיקה והיא נותנת מענה. אנחנו רגועים עם ההחלטה להמשיך עם הבדיקה הזו. כשהתחלואה תרד נחזור להמליץ להיבדק ב PCR".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אילוסטרציה. קרדיט: freepik
צילום: דוברות הכנסת

Back to top button