חדשות הארץמבזקים

לאחר שנים של מאבק לשחרורו: רעייתו של ג'ונתן פולארד, אסתר, הלכה לעולמה

רעייתו של המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד, אסתר פולארד, הלכה לפנות בוקר (שני) לעולמה לאחר שנאבקה במחלה קשה. אסתר פולארד ז"ל ליוותה במשך שנים את בעלה במאבק לשחרורו, ובדצמבר 2020 הורשה סופית פולארד לעלות לארץ.

מבית החולים הדסה נמסר: "המרכז הרפואי הדסה מודיע בצער על פטירתה של אסתר פולארד, לאחר שנאבקה במחלה קשה. בית החולים משתתף בצערה העמוק של המשפחה וצוות המערך הסוציאלי מלווה אותה בשעה זו."

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד: "הצטערתי לשמוע על פטירתה של אסתר פולארד, אישה שמסירותה ואהבתה ליונתן פולארד הפכו לסמל לעוצמה, לנחישות ולאמונה. יהי זכרה ברוך".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ספד: "רעייתי שרה ואני דואבים עם יונתן פולארד על פטירתה של רעייתו אסתר ז״ל. אסתר פעלה במסירות אין קץ במשך שנים ארוכות למען שחרורו של יונתן. אני זוכר את פגישותינו ושיחותינו לאורך השנים ואת הבטחתי להחזיר את יונתן הביתה. גם לאורך שנים ארוכות של מחלתה אסתר גילתה מסירות עצומה לבעלה, לא ויתרה, לא הפסיקה לחלום. כולנו מחבקים אותך היום, יונתן, ביגונך הגדול. יהי זכרה ברוך."

מארגון זכויות האדם 'בצלמו' נמסר: "אסתר פולארד הייתה גיבורה במובן האמיתי של המילה. אסתר נלחמה שנים מול מערכות אטומות למען חירות וצדק. אסתר הייתה האור של יהונתן ובזכותה הוא שוחרר. פעלתי רבות למען שחרור יהונתן והיא תמיד הייתה שם בכל רגע מחייה למענו. נפעל להנצחתה בצורה רשמית במדינת ישראל כיאה לגיבורת ישראל. נאחל תנחומים ליהונתן ונפעל שיהונתן יקבל את מלוא הסיוע הראוי לו אחרי שפעל כה רבות למען מדינת ישראל."

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז ספד: "אסתר פולארד ז"ל אישה גיבורה מופלאה, שהקדישה חייה לשחרור בעלה הגיבור, איתו התחתנה בתנאים שלא יאומנו. ב"ה שזכתה לחזות בשחרורו ולעלות עמו ארצה. אסתר יכולה להוות דוגמא לדור הצעיר במסירותה לבעלה, לעמה ובגבורתה."

הלווייתה של אסתר פולארד תצא ב-16:00 מבית ההספד קהילת י-ם בהר המנוחות.

צילום: לע"מ
Back to top button