חדשות הארץמבזקים

חמישה גורי כלבים ננטשו ללא מזון ומים בערד: מפקחי משרד החקלאות נחלצו לעזרתם

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר (פיצו"ח) חילצו בסוף השבוע חמישה גורי כלבים נטושים ומורעבים באזור התעשייה בערד. מפקחי המשרד הגיעו למקום בעקבות פנייה של הווטרינרית הרשותית של העיר למוקד השירות של המשרד, לפיה, הגורים הצעירים, בני כחודש מגזע מעורב, ננטשו במתחם פתוח, ללא אמם, בתוך כלוב ללא מים ומזון מתאים, כאשר הם חשופים לתנאי מזג האוויר הקשים.

הגורים פונו למתקן של השירות הווטרינרי הרשותי, להמשך טיפול, שיקום ובתקווה שימצא להם בית מאמץ בעתיד. יחידת הפיצו"ח פועלת לאיתור הבעלים אשר נטש את הגורים וסיכן את חייהם ורווחתם.

רועי קליגר, ראש היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר (פיצו"ח): "נטישת בעל חיים, עלולה לגזור עליו סבל רב ואף מוות, עוד יותר כשמדובר בגורים שעודם זקוקים לטיפול צמוד של אימם. יתרה מכך, מדובר בעבירה על החוק, ואנו נפעל למיצוי דין מלא עם האחראים. אנו קוראים לציבור הרחב להמשיך ולדווח על מקרי חשד להתעללות בבעלי חיים או נטישת בעלי חיים על ידי בעליהם, למוקד המשרד הזמין 24 שעות ביממה, במספר 6016*".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר החקלאות, עודד פורר: "הכלבים, גורים צעירים במיוחד, ננטשו בתנאי מזג אוויר לא פשוטים בלשון עדינה, ובעיקר מוקדם מדי נותקו מאימם. אני מברך את הערנות והפעילות של וטרינרית הרשות ומפקחי משרדי שבזכותם לסיפור הזה יש סוף טוב".

שישה גורי כלבים ננטשו ללא מזון ומים בערב: מפקחי משרד החקלאות נחלצו לעזרתם
צילום: משרד החקלאות

Back to top button