חדשות הארץמבזקים

"אנדרטת הארבעה": עיריית שדרות חנכה אנדרטה לחללי צוק איתן

עיריית שדרות חנכה היום (ראשון) את "אנדרטת הארבעה" במצפה שדרות, המוכר בשם 'גבעת קובי'. האנדרטה נבנתה והוקמה לזכרם של ארבעת חללי צה"ל שנפלו בקרב מנהרת ניר-עם, במהלך מבצע "צוק איתן" ב21 ביולי 2014.

באותו בוקר, זיהו כוחות צה"ל מנהרה באזור קיבוץ ניר-עם, ובה 12 מחבלים שמטרתם לבצע פיגוע רב-נפגעים בעיר שדרות. במהלך סיור התצפית, נורה טיל נגד טנקים לעבר ג'יפ המג"ד. הנהג, רס"ל נדב גולדמכר, נהרג במקום, והמג"ד, סא"ל דולב קידר הגשש, רס"ב דני קסהון ביינסאין וקשר המג"ד, סג"ם יובל היימן, נהרגו לאחר קרב יריות שנמשך מספר דקות.

לאחר האסון, נפגשו משפחות החללים עם ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, ויחד חשבו להנציח את ילדיהם בגבעת קובי, הצופה ממערב לעזה וממזרח לעיר שדרות המתפתחת וצפויה לעבור שדרוג לקראת הפיכתה למצפה מפואר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

דוידי אמר בטקס: "האירוע שאירע ממש כאן מתחתינו היה אירוע מטלטל לכן, משפחות יקרות, אך גם לכל תושבי שדרות ועוטף עזה. אילולא הסתערותם של דולב, יובל, נדב ודני, בשילוב ההתקפות של צה"ל מהאוויר, היה נגרם כאן אירוע רב-נפגעים.

"אירוע מנהרת ניר עם הסתיים ללא אזרחים פצועים או הרוגים וזה בזכות הפעולה ההרואית של חיילי צה"ל ששומרים עלינו ומגנים עלינו כל השנה. נמשיך לזכור את בניכם, שיחד עם חללי צה"ל שהקריבו את חייהם וחיילי צה"ל שעודם שומרים עלינו, מאפשרים לתושבי שדרות והעוטף לפתח את ההתיישבות באזור המיוחד הזה". הוסיף דוידי.

בטקס השתתפו מפקד חטיבת המבצעים באגף המבצעים בצה"ל, תא"ל ירון פינקלמן, מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני, מפקד החטיבה הצפונית, אל"ם עמי ביטון, והאלוף במיל' מיקי אדלשטיין, שהיה מפקד אוגדת עזה בזמן "צוק איתן".

"אנדרטת הארבעה": עיריית שדרות חנכה אנדרטה לחללי צוק איתן
צילום: גולן סבג

Back to top button