מבזקיםפוליטי / מדיני

מנדלבליט לפני תום כהונתו: "ממשלה שפועלת להחלשת שלטון החוק – פוגעת בציבור"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נשא היום (ראשון) דברי פרידה בישיבת הממשלה, בה בין השאר אמר כי "ממשלה שפועלת להחלשת שלטון החוק – פוגעת בציבור": "אני מסיים את תפקידי עם תובנות רבות על חשיבותו של שלטון החוק במדינה דמוקרטית, על חשיבותם של מוסדות החוק והמשפט, וגם על דברים שנדרש לשפר בעבודתם. אני לא טוען חלילה שהכול מושלם. אבל יש תובנה אחת שכבר היום ארצה לשתף אותה בכם – וזו האחריות של הממשלה להבטחת שלטון החוק."

היועמ"ש הוסיף: "עוד כשהייתי הפרקליט הצבאי הראשי הדגשתי פעם אחר פעם בפני הרמטכ"לים ששירתתי תחתם, ששלטון החוק בצבא היא אינטרס של הצבא כולו, ובראש ובראשונה של העומד בראשה – ראש המטה הכללי. צבא שמקיים בפעולתו את שלטון החוק, שלא נרתע מאכיפת הדין כלפי כולם, כולל מפקדים בכירים, הוא צבא חזק יותר, מוסרי יותר, ובסופו של דבר גם יהיה טוב יותר בשדה הקרב. ולכן, לרמטכ"ל ולמפקד הצבא יש אחריות לשמור על הפרקליטות הצבאית עצמאית וחזקה, כערובה לשמירת שלטון החוק בצבא."

לסיום אמר: "הדבר הזה נכון גם בעולם האזרחי. שלטון החוק אינו עניין פרטי של היועץ המשפטי לממשלה. זהו מרכיב יסודי במדינה דמוקרטית, שהממשלה מחויבת לשמור עליו עבור האזרחים ועבור האינטרס הציבורי. באחד הנאומים, קראתי לכך – ביטחון משפטי – שהוא חלק מהחוסן הלאומי, כמו ביטחון צבאי, ביטחון בריאותי, ביטחון כלכלי, וכן הלאה. השמירה על שלטון החוק היא חלק מהנאמנות הציבורית של חברי הממשלה, כמי שמחויבים לראות לנגד עיניהם את האינטרסים הממלכתיים לפני האינטרסים הפוליטיים והאישיים שלהם. ממשלה שפועלת להחלשת שלטון החוק, או חלילה פועלת נגד שלטון החוק, פוגעת בציבור."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

Back to top button