מבזקיםמשפטי/פלילי

גנץ למנדלבליט: "הגנת בגופך ובעוצמתך השקטה על שלטון החוק בישראל"

שר הביטחון בני גנץ נפרד נשא היום (ראשון) דברי פרידה מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בו אמר בין השאר כי, "הגנת בגופך ובעוצמתך השקטה על שלטון החוק בישראל –הוכחת את עוצמתה של הפרגמטיות והממלכתיות".

גנץ הזכיר את עברו של מנדלבליט כפרקליט הצבאי הראשי: "כמי שמכיר אותו עוד מתקופת עבודתו בפרקליטות, אני יודע היטב עד כמה הוא תרם לביטחון מדינת ישראל, ולשמירה על הדמוקרטיה. כל זאת לעיתים תחת מתקפות קשות, מולן עמד ביושרה, בממלכתיות ובנאמנות למדינת ישראל ולאזרחיה. כפרקליט הצבאי הראשי, הוא פעל להגן על חיילי צה׳׳ל והמומחיות הרבה שרכש לאורך השנים בדיני המשפט הבינלאומי ודיני הלחימה – סייעה רבות לשמירה על ביטחונה ועצמאותה של ישראל בזירה הבינלאומית וגם על מוסריותה והערכים שצה"ל העמיד מאז הקמתו."

עוד אמר גנץ: "כשר המשפטים בממשלה הקודמת, ראיתי בעיניי כיצד הוא הגן על שלטון החוק. ברגעים דרמטיים למדינת ישראל, בהם היה מי שניסה לערער את היסודות הדמוקרטיים של המדינה, אביחי היה שם. אני זוכר היטב את הביקור במשרד המשפטים, זמן קצר אחרי שהוקמה הממשלה הקודמת ואת הניגוד הגדול בין הנינוחות האבהית שהקרין על הפרקליטים – לבין הסערה שהתחוללה באותם ימים. יש כאלה שפירשו את האיפוק כחולשה, אך אני ראיתי בדיוק את ההיפך, איפוק שכל כולו עוצמה, ענייניות וביטחון בצדקת הדרך. איפוק שסייע לשמור על עצמאות מערכת המשפט. אביחי הוכיח בהתנהלותו הממלכתית לאורך הדרך בכל הסוגיות שעל הפרק, את עוצמתה של הפרגמטיות."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום אמר: "הובלת את הפרקליטות ואת כל מערך הייעוץ המשפטי לממשלה בנושאים מקצועיים וחברתיים, שלהם הייתי עד במסגרת תפקידי כשר המשפטים – מקיצור זמני הטיפול בתיקים, יעילות הטיפול בחוות דעת משפטיות, שקיפות ופתיחות לביקורת, ועד לגיוון במערכת המשפטית, ומעורבות בקהילה ובחברה. בכך הוכחת שהלב שלך, במקום הנכון."

צילום: אלעד מלכה

Back to top button