מבזקיםמשפטי/פלילי

המשטרה ורשות המסים נאבקים במכת גניבות הממירים הקטליטיים מרכבים

‏משטרת ישראל ורשות המסים פעלו אתמול (רביעי) בבית עסק בטירה שבמשולש שעל פי החשד עסק בפירוק, עיבוד וייצוא של ממירים קטליטיים גנובים. בעלי העסק עוכבו בחשד לעבירות מע"מ, מכס והלבנת הון. בנוסף הקפיאו הרשויות במסגרת החקירה 3.7 מיליון שקלים בהחזר מע"מ.

הממיר הקטליטי הינו חלק ממערכת הפליטה ברכב ותפקידו להמיר גזים מזיקים ברכב לגזים ידידותיים יותר לסביבה ובכך להפחית את זיהום האוויר הסביבתי. הממירים מכילים מתכות נדירות ויקרות ערך כגון רודיום, פלדיום ופלטינה אשר משמשים לתעשיות שונות. נוכח מקרים רבים של גניבת ממירים מכלי רכב ולצד הפעילות השוטפת מול גנבי הממירים פועלות המשטרה ורשות המסים כנגד "המבריחים המייצאים" אשר רוכשים את הממירים הגנובים, מעבדים אותם ומייצאים אותם למדינות בעולם ובכך גורפים רווחים והחזרי מע"מ.

המשטרה ורשות המסים נאבקים בגניבת ממירים קטליטיים מרכבים
צילום: דוברות המשטרה ורשות המסים

אתמול פעלו שוטרי היחידה המרכזית (ימ"ר) מחוז חוף, שוטרי תחנת טירה, לוחמי יס"מ שרון יחד עם חוקרי חקירות מכס ומע"מ חיפה ומע"מ נתניה בבית עסק ביישוב טירה שבמשולש אשר רוכש על פי החשד ממירים קטליטיים גנובים, מפרק, מעבד ומייצא אותם למדינות שונות בעולם. במהלך חיפוש שנערך בבית העסק נתפסו מסמכים שונים. בעלי העסק, תושבי טירה (31, 33) עוכבו לחקירה בחשד לעבירות מכס, מע"מ והלבנת הון בסיומה שוחררו בתנאים מגבילים. בנוסף הוקפאו במסגרת החקירה החזרי מע"מ לבית העסק בסך של 3.7 מיליון שקלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
המשטרה ורשות המסים נאבקים בגניבת ממירים קטליטיים מרכבים
צילום: דוברות המשטרה ורשות המסים

החשד כנגד בעלי העסק התעורר בעקבות חקירה של משרד המע"מ האזורי בנתניה ויחידת חקירות מכס ומע"מ חיפה. במהלך החקירה התברר כי בעלי העסק עשו שימוש בחשבוניות מעוררות חשד על מנת לנכות תשומות ולקבל החזרי מע"מ. החשבוניות הציגו עסקאות ליבוא של מתכות יקרות בסכומי קניה נמוכים משמעותית מהסכומים שהופיעו בחשבוניות הייצוא של אותו עסק. כמו כן, כאשר נשאל אחד מבעלי העסק על מקור היבוא שלו לא ידע לציין פרטים בסיסיים בנוגע לספק.

המשטרה ורשות המסים נאבקים בגניבת ממירים קטליטיים מרכבים
צילום: דוברות המשטרה ורשות המסים

עקב כך, התעורר החשד כי בעלי העסק עושים שימוש בחשבוניות מזויפות על מנת לנכות מס תשומות. כמו כן, התעורר החשד כי חשבוניות אלו נועדו לכסות על העובדה שמקור הסחורה המיוצאת על ידי בעלי העסק הוא בגניבות. החקירה נמשכת.

Back to top button