מבזקיםפוליטי / מדיני

השר נחמן שי: "תמונת האנטישמיות כיום היא עגומה, מדאיגה ומסוכנת"

בדיון שנערך לרגל ציון יום השואה הבינ״ל החל מחר בכנסת, נאם היום (רביעי) שר התפוצות, ד"ר נחמן שי והזהיר מגל האנטישמיות הגואה בעולם, בייחוד ברשתות החברתיות.

דברי שר התפוצות: "המרחק בין פוסט בפייסבוק לניפוץ מצבות בבית עלמין קטן ממה שאנחנו משערים. לציוץ חולני בטוויטר יש יכולת להרוג. ממש כך. אל תתפתו לטיעונים כאילו האנטישמיים רק "מוציאים את הזעם שלהם בעולם הווירטואלי". המחקרים שלנו מצאו הלימה בין רמת האלימות בשיח הרשתי לבין רמת האלימות כלפי יהודים ברחוב."

השר, שמשרדו מנטר את השיח הוירטואלי ברשתות לאורך השנה, הוסיף כי מנתוני משרד התפוצות שהוצגו בפני הממשלה בתחילת השבוע, בשנת 2021 לבדה ארבע מאות אלף איש היו אחראים לכשלושה וחצי מיליוני פוסטים אנטישמיים, אליהם נחשפו עשרות מיליוני עוקבים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"האנטישמיים שואבים מהפלטפורמות הווירטואליות השראה, רעיונות. הם מוסתים ומלאי כעס כתוצאה משיח מקוון פרוע וחסר גבולות. הם נפגשים ברשת עם בני שיח אפלים שחושבים כמוהם ושואבים מהם לגיטמציה." הוסיף השר שי.

בסיום דבריו הדגיש השר: ״אינני רואה על ביקורת על ישראל כביקורת אנטישמית. מותר לבקר את ישראל. מותר לחלוק עלינו. אבל הביקורת עלינו חייבת לעבור את המבחן הבסיסי שהגה בזמנו נתן שרנסקי. מבחן הטריפל D. שלושת ה-D-ים לאנטישמיות. כן לביקורת, לא לדמוניזציה. כן לביקורת, לא לדה-לגיטימציה. כן לביקורת, לא לדאבל סטנדרט."

ארכיון. צילום: AP/Christian Lutz
Back to top button