צרכנות

שיווק דיגיטלי ומיתוג עסקי: המדריך המקוצר לעסקים 

לנהל עסק זה לא משחק ילדים, וכל מי שעשה זאת בעבר ועושה זאת כיום, יודע היטב שיש לא מעט דברים שצריך לדאוג להם. החל מחלוקת המשימות בין העובדים, דרך ניהול קשרי לקוחות ועד להנהלת חשבונות ומנהלות כאלו ואחרות שהן תמיד חלק בלתי נפרד. עם זאת, אין ספק שהאתגר הגדול ביותר של עסק מכל סוג שהוא,הוא נושא השיווק והקידום שלו. הרי בלי זה אי אפשר לגדול, להתפתח ולהגדיל בסופו של יום את שורת הרווח. 

כשאנחנו מצביעים על העובדה הפשוטה והברורה ביותר שמראה שכיום החלק המשמעותי והחשוב ביותר של קידום אתרים הוא השיווק הדיגיטלי, אנחנו בטוחים שזה ברור גם לכם בתור בעלי עסקים. ואם עדיין לא ,אז הגעתם למקום הנכון. בואו ננסה להבין מה זה בכלל שיווק דיגיטלי, מה כולל בתוכו המושג הזה ואלו עסקים חייבים שיווק דיגיטלי יעיל ואיכותי ובפירוש לא יכולים לוותר על שירותים כאלו. תודה לחברת דיגיטל פרטנרס, מומחית לשיווק דיגיטלי, מיתוג עסקים ובניית אתרים שסייעה לנו בהכנת המדריך. 

מה זה שיווק דיגיטלי? 

קודם כל חשוב להבין שיווק דיגיטלי הוא עולם ומלואו, מושג המכיל בתוכו עולמות תוכן רבים ושיטות שיווק וקידום שונות ומגוונות. בין היתר, כולל בתוכו שיווק דיגיטלי את הדברים הבאים:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
  • ניהול ותפעול רשתות חברתיות: תחזוקה כוללת של הפרופילים העסקיים ברשתות החברתיות השונות, החל בפייסבוק, דרך אינסטגרם ועד לפלטפורמות ספציפיות כמו טיקטוק ולינקדאין. המלאכה כוללת תפעול מלא של העמודים, יצירה תכנים קריאייטיבים, מענה לתגובות, מעורבות בקבוצות וכן הלאה. 
  • בניית אתרים וקידום: תורה שלמה שכוללת גם את העיצוב החיצוני של האתר וגם את החלקים הטכניים שמייצרים בסופו של דבר את חווית המשתמש של הגולשים. הרבה פעמים מדובר גם על תחזוקה שוטפת ועדכון האתר, וכמובן תחום האופטימיזציה, SEO וקידום אורגני של אתרים בגוגל.
  • מיתוג עסקי: מיתוג עסקי הוא תהליך חשוב ביותר לעסקים שכולל הגדרה ברורה של ערכי המותג, הגדרת מטרות וקהלי יעד, יצירת סיפור מותג ויצירת נכסים ממותגים. החל מ לוגו, שם ושפה עיצובית שרואים ברשת ועד לחווית משתמש באתר והיכולת לתמצת את מהות המוצר/שירות/עסק בצורה ברורה דרך השפה שלו. 
  • קידום ממומן: עוד עולם תוכן ומושגים שלם המתייחס לקידום ממומן בפלטפורמות השונות אונליין. אלו יכולות להיות מודעות בפיד של פייסבוק, קידום של הסטוריז באינסטגרם או סרטונים בטיקטוק, מימון מודעות בפייסבוק (כלומר, האתר/עמוד הנחיתה שלנו יופיע כמודעה בראש העמוד עם חיפוש של ביטויים מסוימים שנגדיר) וכך הלאה. למעשה, כמעט כל פלטפורמה מאפשרת כיום לקדם במסגרתה תכנים ממומנים. 

כמובן, כל הדברים האלו הם לחלוטין על קצה המזלג. שיווק דיגיטלי כולל בתוכו עוד שירותים ופעולות רבות – יצירת וידאו, קידום כתבות ומאמרים בפלטפורמות כמו אאוטבריין וטאבולה, שליחת ניוזלטרים ו-SMS, תהליכי אוטומציה מתקדמים ועוד. 

למה זה כל כך חשוב ואלו עסקים צריכים את זה?

התשובה לשאלה הזו היא מן הסתם מורכבת. אפשר לדבר על האפשרות המצוינת להגיע ללקוחות חדשים ופוטנציאלים דרך הרשת, על הקלות והיעילות של איסוף לידים, על ההזדמנות והקלות שמאפשר האינטרנט ככלי לביטוי של תהליכי מיתוג. על ההצהרה המקצועית העדכנית שעסק מבטא שהוא מקפיד על שיווק דיגיטלי איכותי, אבל האמת היא, שאפילו לא צריך לנתח את זה יותר מדי כדי להבין עד כמה זה חשוב.   

בסופו של יום, זה לא ממש משנה מהו תחום העיסוק שלכם, הלקוחות הפוטנציאלים שלכם נמצאים איפשהו ברחבי הרשת, והרבה פעמים בכמה וכמה מקומות בתדירות גבוהה. הם גולשים ברשתות החברתיות, מחפשים תשובות לשאלות שלהם בגוגל ,נחשפים לפרסומות ומידע על בסיס קבוע באפליקציות, אתרים, דרך המייל, ובעצם בכל מקום ברשת שבו הם נמצאים. אם התוכן אליו ייחשפו יהיה התוכן שלכם, אם המסרים שלכם יהיו חדים וברורים, ונשענים על שפה עיצובית ומילולית מתוך תהליך מיתוג מסודר, אתם כבר ב-80 אחוזים מהדרך לרכישה הבאה. 

מי צריך את השירותים האלו? ובכן, הרבה יותר נכון לשאול מי לא. רק עסקים שעובדים עם לקוחות קבועים על בסיס קבוע ואין להם שאיפה או רצון להתרחב ולהציג את עצמם לעולם, יכולים אולי לשקול לוותר על שירותים מהסוג הזה. מי שמעוניין לגדול ולהתרחב, לגייס עוד לקוחות חדשים ולשדר לקהל הלקוחות הקיים מקצועיות וקדמה, חייב להבטיח שהשיווק הדיגיטלי שלו נעשה על הצד הטוב ביותר. 

איך עושים את זה נכון?

אז כמו שכבר ראיתם, שיווק דיגיטלי הוא עולם ומלואו, לפני שבכלל מתחילים חייבים להגדיר דברים בסיסיים כמו המטרות והיעדים של העסק, ניתוח המצב הקיים, הזדמנויות ואיומים ועוד. לאחר שמקבלים תמונה מלאה וברורה, חשוב לבנות אסטרטגיה כוללת בהתאם לכך, ותמהיל השיווק ייבנה באופן אישי עבור כל עסק. למשל, עבור עסק אחד יהיה צורך בניהול שוטף ברשתות החברתיות וקידום אורגני בגוגל. הדברים החשובים ביותר עבור עסק אחר עשויים להיות כתיבת תכנים לבלוג וקידום ממומן באינסטגרם וכך הלאה. בכל מקרה, אם מציעים לכם שירותים כלשהם באופן אקראי מבלי לבחון עד כמה אתם זקוקים להם, זה לחלוטין צריך להדליק נורה אדומה. 

בשורה התחתונה

לסיום, ביקשנו מהמומחים של דיגיטל פרטנרס טיפ מנצח לבחירת שירותי שיווק דיגיטלי. הם הדגישו שהדבר החשוב ביותר הוא למצוא את העסק שיודע לתת שירותים מקיפים ומכיר את העולם כולו מבפנים. מעבר לנוחות והקלות שבניהול כלל שירותי השיווק תחת מטריה אחת. חברות קידום מקצועיות הפנימו ששיווק דיגיטלי יעיל הוא כזה שיודע לכוון ולפגוע בכל המטרות החשובות, והשכילו להתמחות בתחומים המרכזיים והחשובים לכל הפחות. 

בהצלחה! 

 

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח