כלכלהמבזקים

בניסיון למזער נזקים: יוניליוור העולמית תפצל את חטיבת הגלידות

יוניליוור העולמית הודיעה אתמול (שלישי) כי היא תפצל את חטיבת הגלידות ובכך היא מקימה חטיבה נפרדת לפעילותה בתחום. זאת כחלק ממהלך של פיצול מוצריה לחמש חטיבות. כמו כן, יוניליוור הודיעה כי היא מתכוונת להיכנס לתהליך התייעלות במסגרתו היא הודיעה כי היא מקצצת 1,500 משרות בדרג ניהול ברחבי העולם – ירידה של 15% במנהלים בכירים ו-5% מהמנהלים הזוטרים.

גופי תקשורת ברחבי העולם קושרים בין ההכרזה אתמול להתרסקות המניה בשבוע שעבר ב- 20.7% והלחץ הבינלאומי המופעל בימים אלו על יוניליוור עקב הכרזת החרם ביולי אשתקד ודרישתם מאבי זינגר, היצרן הישראלי, שלא למכור גלידות בחלקים בירושלים וביהודה ושומרון.

אתר הניו יורק פוסט מחבר בין ההכרזה הנוכחית ללחצים שהופעלו על החברה בחצי השנה האחרונה מאז הוכרז החרם: "משקיעי יוניליוור הביעו מורת רוח בשנה שעברה כאשר בן אנד ג'ריס סירבה למכור את מוצריה בגדה המערבית – מה שגרם לדרישות להחרים את מותג הגלידה הפופולרי".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

כזכור, מדינות רבות בארה"ב (לדוגמה: ניו יורק, ניו ג'רזי, פלורידה, טקסס, אלינוי, קולורדו ועוד) הפעילו לאחרונה את חוק החרם – המיועד להפעלת סנקציות כלכליות כלפיי מי שמחרים את ישראל, ומשכו השקעות והחזקות של יוניליוור בשווי של כמעט מיליארד דולר, מה שגרם בין הייתר להתרסקות המניה בחצי השנה האחרונה ולאיבוד שווי של 26 מיליארד דולר.

אבי זינגר, מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל, המעסיק 169 עובדים במפעל הישראלי, מסר בתגובה: "יוניליוור ממשיכה לברוח מאחריות כחברת אם. במקום לקחת אחריות ולבטל את החרם, יוניליוור מעדיפה לטמון את ראשה בחול ולהתעלם מהעובדה כי היא הנושאת באחריות הבלעדית של כל החברות בבעלותה – כולל בן אנד ג'ריס העולמית. בן אנד גריס ישראל תמשיך להיאבק כנגד החרם הישיר על ירושלים ויו"ש ותשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה בכדי לגרום ליוניליוור לשאת באחריות המתבקשת".

צילום: pixabay

Back to top button