חדשות חוץמבזקים

שלטי ענק של היטלר וילדי שואה הוצבו במעוזי האנטישמים בפולין: "תתנצל בפני העם היהודי"

זה לא סיפור – זו היסטוריה: ברגעים אלו קמפיין ענק בשם nistory, hostory מציף את פולין במטרה לתזכר את קיומה של השואה והעובדות ההיסטוריות הידועות לכל- לקראת יום השואה הבין לאומי. המסר מוצף דווקא בפולין בשל ניסיונם להכחיש את חלקם כאשר על שלטי הענק חתומה לא אחרת מאווה בראון, זוגתו של אדולף היטלר.

בנוסף לשלטי הענק מופץ היום (שלישי) ראיון ויראלי ובלעדי שצבר תוך כמה שעות עשרות אלפי צפיות בפולנית עברית ואנגלית של ראש ממשלת פולין עם העיתונאית – אווה בראון – מי ש"במקרה" גם חתומה על השלטים בפולין. בראיון חושף ראש הממשלה פרטים על חלקה של פולין בשואה.

Fake vs fake: הקמפיין הענקי הינו מבצע שתוכנן בסודיות רבה על ידי עמותת חסדי נעמי עמותת הרווחה הגדולה בישראל שתומכת ב- 130 אלף ישראלים ובאלפי ניצולי שואה יחד עם משרדי פרסום בפולין. גם הטכנולוגיה שבחרה חסדי נעמי אינה מיקרת. הסרטון, שנעשה באמצעות טכנולוגיית דיפ פייק מהווה מסר על אודות זיוף המציאות בעוד שבסופו הוא מוביל לאתר מיוחד שמציג את האמת על השואה באמצעות עדויות של ניצולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
היטלר בוורשה. צילום: nostoryhistory.com

חסדי נעמי הינה עמותת הרווחה הגדולה בישראל ופועלת ב- 40 אזורים בישראל מזה 35 שנה. לראשונה שהעמותה יוצאת בקמפיין בינלאומי ובאופן טבעי בקמפיין שמתעסק בניצולי שואה שאלפים מהם חיים במציאות קשה ונתמכים על ידי חסדי נעמי באמצעות משלוחי מזון מימון תרופות שיפוץ בתיהם ועוד. לדברי העמותה מדובר במציאות בלתי נסבלת שקרתה בין היתר לאור המציאות הפוסט טראומתית בגין השואה.

משרד ראש הממשלה. צילום: nostoryhistory.com

סלוגן הקמפיין ( nostory' history) מעביר אמנם מסר ברור, שאין מדובר בסיפור אלא בהיסטוריה. בעוד שהבחירות באווה בראון ובמילה היסטוריה מתכתבות עם קמפיין העבר "הסטורי של אווה" בכדי להמחיש כמה קל לשחק עם המציאות ולכן, מסוכן

לדברי העמותה אנו חיים בתקופה בה יש מי שמנסים להציג את הפייק כמציאות. בני נוער מצלמים בפילטרים ברשתות ובאופן קבוע מתבלבלים בין מציאות לדמיון וכך נוצרת נורמה מסוכנת. "חייבת להיות דרך להנגיש את המידע על השואה לדורות הבאים ולוודא במקביל שאנחנו שומרים על ההיסטוריה כפי שהיא ולא משנים אותה באמצעות התקשורת הדיגיטלית והמסורתית – וכשמדובר בממשלות האחריות גדולה עוד יותר.

הרב יוסף כהן מייסד ויו"ר עמותת חסדי נעמי, אמר: "בישראל המון ניצולי שואה נזקקים – ומבין הסיבות לכך אלו הצלקות הקשות שלא אפשרו להם לחיות בשקט. כמו גרמניה, גם לפולין, אחראיות למצבם. כשלמדינות יש אחריות בגין פשעים נגד האנושות והן מנסות לחוקק חוק שאוסר על השיח אודות אחריות זו ולטשטש את חלקן בשואה זה פשע לא פחות חמור מהכחשה מוחלטת של השואה. במציאות כיום אין זה קושי לעוות את העובדות ההיסטוריות. כל מה שצריך זה להיות עם כוח והשפעה או פשוט לשכור עורך וידאו ".אומר הרב יוסף ומוסיף: "אני פונה אליך אדוני ראש הממשלה מטאוש מורבייצקי, רגע לפני יום השואה הבין לאומי – תתנצל. תתנצל ותודה בפני העם היהודי על חלקה של פולין בשואה".

Back to top button