מבזקיםמשפטי/פלילי

בקשה לתביעה ייצוגית בסך שלושה מיליון ש"ח הוגשה נגד חברת רושדי בגין הטעיית צרכנים

בקשה לתובענה ייצוגית בסך שלושה מיליון ש"ח הוגשה לאחרונה לבית משפט המחוזי בירושלים, באמצעות עו"ד אמיר ישראלי, נגד חברת רושדי תעשיות מזון בע"מ, יצרנית מוצרי בארכה, בשל הסתרה והסוואה מכוונת של מידע מהותי לצרכן אודות מיקום ייצור המפעל. התביעה הייצוגית מוגשת בשם מר שרון פינקלשטיין, הרוכש מעת לעת מוצרי חלבה ממותג בארכה.

על פי כתב התביעה, "עד לאחרונה, המבקש כלל לא ידע כי המוצר אותו רכש מיוצר במפעל הממוקם באזור שכם. לו ידע המבקש עובדה זו, הוא היה רוכש מוצרים חליפיים, וזאת מן הטעם, שהמבקש מעוניין לרכוש מוצרים המיוצרים בשטח ישראל ואשר משרד הבריאות מפקח עליהם".

בתביעה נכתב כי, "המשיבה הינה מהיצרנים המובילים בישראל של מוצרי טחינה, לרבות מוצרי חלבה בטעמים. מוצריה של המשיבה מיוצרים מזה שנים רבות במפעלה, הממוקם באזור תעשייה אלון תבור (בקרבת עפולה). לאחרונה, כך מסתבר, החלה המשיבה לייצר חלק ממוצריה במפעל הממוקם ככל הנראה בשטחי הרשות הפלסטינית (שטחי B) באזור שכם/הכפר הפלסטיני דיר שרף. קשה לדעת. מה שקל לדעת הוא שהמשיבה מעוניינת להסתיר מידע זה מלקוחותיה. כך, במותג Lookme ובמותג אלהלל המיועדים למגזר הערבי דווקא מופיעה המשיבה כיצרן, ומצוינת כתובתו של המפעל (אזור תעשיה דיר שרף/שכם). לעומת זאת באריזות המיועדות למגזר הכללי מופיעה חברה אחרת (אלבשיר) כיצרן, וכתובת המפעל מצוינת בראשי תיבות באופן שלא ניתן לזהותה על אזור גאוגרפי (אזור תעשייה ד.ש)".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: מתוך כתב התביעה

כתב התביעה מציג תמונות של אריזות מוצרי בארכה המעידות על כך ומוסיף כי, "למעשה, על גבי המדפים נמכרים בו זמנית מוצרים המזוהים עם המשיבה המיוצרים במפעל באזור התעשייה אלון תבור (עפולה), ומוצרים המיוצרים באזור תעשייה באזור העיר שכם, בשטחי B שבשליטה אזרחית של הרשות הפלסטינית. לצרכן הישראלי אין דרך לדעת זאת".

יובל מלאך, סמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת "אחוה", יצרנית הטחינה והחלוה הנמכרת בישראל, מגיב לדברים ומוסר כי, "הובא לידיעתנו כתב התביעה הטוען כלפי חברת רושדי כי היא מעלימה מידע מעיני הצרכן על מקום הייצור של מוצריה. אנו מקווים כי כספי משלם המיסים בישראלי, בדמות מענקי פריון והטבות מס שרושדי תעשיות קיבל בשנים האחרונות לטובת השקעה בפריפריה בישראל, לא הופנו הלכה למעשה לבניית תשתית ייצור בשטחי הרשות הפלסטינאית".

צילום: מתוך כתב התביעה
Back to top button