חדשות הארץמבזקים

נשיאת ביהמ"ש העליון בדימוס מרים נאור הובאה למנוחת עולמים בירושלים

מאות בני אדם ליוו היום (שלישי) למנוחות את נשיאת בית משפט העליון בדימוס, מרים נאור, למנוחות בבית העלמין בירושלים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לה: "מרים נאור הייתה לא רק שופטת נבונה, ידענית ורגישה, אשר חוזקה ועצמאותה ניכרו לעין כל. היא הייתה גם שופטת בגובה העיניים, המביטה באופן שווה אל כל הניצב מולה בדין. גם בשבתה בערכאות הגבוהות ביותר – לא גבה ליבה. לפני מספר חודשים, כאשר נקראה מירה לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר האסון במירון, היה בכך ביטוי נוסף להערכה ולאמון הרב שהיו מנת חלקה מצד כל גווניו של הציבור הישראלי. גם את שליחותה המשפטית והציבורית הזאת, אשר לדאבון הלב הפכה למשימתה האחרונה, הקפידה מרים למלא ברגישות אינסופית ברצינות רבה, במסירות ובדייקנות, והכל במטרה לרדת לשורשי האמת. אני יכול לספר לכם שבאופן מדהים היא זכתה לפתע פתאום ברייטינג ובאמון עצום, בקרב ציבור גדול וכואב שלא תמיד נתן ונותן אמון במערכת המשפט."

עוד אמר הנשיא הרצוג: "הסתלקותה בטרם עת פוערת חלל גדול בחיי כולנו, אבל אצלכם נפער החלל הגדול ביותר, כמעט בלתי נתפס. אני מקווה כי תצליחו למצוא, ולו מעט נחמה בעשייתה הברוכה, בהשפעתה העצומה על מערכת הצדק והמשפט הישראלית, ועל החברה והמדינה כולה, השפעה שיצרה בראש ובראשונה בזכות הדוגמה שהיא היתה, ושנשארת אחריה: כאם המשפחה, וכאם מערכת המשפט. כן, היא היתה האם האוהבת והמגדלור של מערכת המשפט."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי "בספר קהלת, פרק ט', נכתב: "דִּבְרֵי חֲכָמִים בְּנַחַת נִשְׁמָעִים". כך נהגה מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון לשעבר השופטת נאור, בעשרות השנים בהן היא כיהנה בכס המשפט, בנחת. דבריה היו חכמים וברורים, ובנחת הם נשמעו. נחת שביטאה כבוד אל השומע הניצב בדין, צניעות ואהבת האדם. רוחב ידיעותיה ונועם הליכותיה היו שלובים אלו באלו, והפכו אותה לאחת השופטות המשמעותיות של זמננו.".

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ספדה: "כל מי שהקדיש כמוך את חלק הארי של מסכת חייו לשירות הציבורי רוקם חלומות ותוכניות לעת פרישה ובני משפחתו מקווים אף הם כי הנה סוף סוף יזכו למנה גדושה יותר של יחד. כמה עצוב שאריה אישך, בניך – מיכאל ונפתלי והנכדים – מתן, נטע, נועם ונגה שהיו משוש חייך, נותרים עתה עם הכאב על חלומות של יחד שכבר לא יתגשמו ועם זיכרונות אישיים מתוקים ויקרים שילוו את חייהם מעתה ויהיו להם מקור לנחמת-מה, לצד הגאווה הגדולה על מפעל חיים מפואר של עשייה שיפוטית שהותרת אחריך."

עוד אמרה השופטת חיות: "תנחם אותם בוודאי גם הידיעה כי אהבת מאוד את מלאכת השיפוט. את דרכך במעלות השפיטה מבית משפט השלום בירושלים ועד בית המשפט העליון סללת בזכות מצוינות מופלגת במשפט, בעבודה קשה ובמחויבות ללא פשרות לעקרונות ולערכים. הטבעת חותם בל יימחה בכל תחומי המשפט, בצמתים מכוננים שבהם נדרשת כשופטת להתמודד עם פרשות סבוכות, מורכבות והרות גורל בציבוריות הישראלית. אך כל מי שהייתה לו הזכות להכיר מקרוב את מרים נאור השופטת יודע שהתייחסת באותה רצינות ובאותה שימת לב לכל תיק שבא בפניך וכי העיקרון לפיו הכל שווים בפני החוק היה תמיד נר לרגלייך."

סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער אמר כי "בשליחותה הציבורית הייתה הנשיאה מרים נאור מופת של מצויינות, מקצועיות, וערכיות. בעיניי השם מרים נאור הוא כמילה נרדפת לשופטת, שבאישיותה מגלמת את הצהרת האמונים של השופט "לשפוט משפט צדק, לא להטות משפט ולא להכיר פנים. בעבודתה המשפטית והשיפוטית היוותה הנשיאה נאור סמל ומופת: אנליטית, יסודית, חרוצה, שולטת בפרטי הפרטים. שופטת מובהקת. בירור האמת על בסיס התשתית העובדתית, הוא אבן יסוד היסוד, של עשיית המשפט. ולצד חקר האמת- רדיפת הצדק."

צילום: קובי גדעון/ לע"מ

Back to top button