בריאותמבזקים

בן 106 נותח בהצלחה בביה"ח כרמל: "לא האמנתי שאקבל טיפול ויחס כזה"

בחודש אפריל הקרוב יחגוג עזיז לוי תושב חצור הגלילית 107 שנים. לפי תעודת הזהות שלו נולד עזיז בתאריך 1.4.1915 בכורדיסטן שבעירק. השבוע השתחרר עזיז כשהוא הולך על רגליו ומחייך מהמחלקה הכירורגית א' בכרמל לאחר ניתוח מורכב שעבר להסרת גידול סרטני מהמעי הגס.

" בהתחלה שראינו את עזיז ואת גילו המופלג חששנו מאוד מלגעת ולנתח אותו בכלל ", מסביר מנהל המחלקה הכירורגית א' במרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית ומי שניתח את עזיז, ד"ר אריה ביטרמן.

"חולים בגילו של עזיז הם בדרך כלל חולים מאוד מורכבים ומאוד מסוכן לגעת בהם ובטח שלקחת סיכון גדול יותר להרדים ולנתח אותם, אבל לאחר התייעצות עם צוות רב תחומי של ביה"ח ועם מומחי הגסטרו שלנו החלטנו שאנו לא מוותרים על הסיכוי עבור עזיז והכנסנו אותו לחדר ניתוח ".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר סדרת בדיקות קפדנית ולאחר שבני המשפחה וגם עזיז נתנו את הסכמתם לניתוח. תחת עינם הפקוחה של צוות המרדימים הורד בזהירות עזיז לחדר הניתוח שם בהרדמה מלאה הוא עבר את הניתוח להסרת הגידול מהמעי הגס. את הניתוח בגישה הלפרוסקופית הוביל ד"ר ביטרמן יחד עם סגנו ד"ר אריאל שמי וד"ר אמיל דמוני. לאחר שלוש שעות הניתוח הסתיים בהצלחה והגידול הסרטני הוצא בשלמותו ובאופן נקי ממעיו של עזיז.

דר ביטרמן ועזיז. צילום: אלי דדון

עזיז עלה לישראל מעירק בשנת 51 הוא ומשפחתו גרו תקופה בעמק בית שאן ומשם עברו לראש פינה ולחצור הגלילית בה הוא גר עד עכשיו. עזיז נשוי באושר כבר 70 שנה לבתיה אשתו ולהם שישה ילדים.

בנו הבכור של עזיז מיכאל סיפר כי " כתושבי חצור הגלילית טופלנו בבתי חולים רבים בצפון ולצערי לא היינו מרוצים מהטיפול. החלטנו לנסות לקבל את הטיפול והניתוח בביה"ח כרמל ואני מאוד שמח על ההחלטה. ביה"ח כרמל התגלה לנו כבית חולים מאוד מקצועי ומנוסה ובמיוחד בלט לנו היחס האישי מהצוות הסיעודי וכל הצוות בכלל.

לא בכל בית חולים הסכימו לנתח את אבא שלי ודווקא כרמל לא היססו וטיפלו באבא בצורה הכי טובה שאפשר ואני אסיר תודה להם על הטיפול המסור והמאוד אישי ומקצועי ", אומר הבן מיכאל.

לדברי הבן מיכאל הסוד לחיים ארוכים של אביו נמצא כנראה באוויר ובהרים הגבוהים מהם הגיע בעירק, ובגלל זה כנראה הוא בחר בישראל באוויר הצח של הגליל, "יש לנו כנראה גם גנטיקה טובה גם הסבים והסבתות שלנו האריכו ימים וזה משפיע לשמחתי על כל המשפחה" , אומר מיכאל.

ד"ר ביטרמן שכבר ראה וניתח מאות ואלפי מנותחים במהלך חייו אומר כי "כבר יצא לי לנתח עד היום חולה בן 101 שנה אבל חולה ומנותח שעוד מעט חוגג 107 שנה זה עוד לא היה לי. אני שמח שהצלחנו להציל את עזיז שללא הניתוח הוא היה בסכנת חיים, ואני שמח שעברנו את כל המהלך והניתוח בהצלחה לטובת עזיז ובני משפחתו. אצלנו במחלקה בפרט ובבית החולים כרמל ככלל אנחנו לא מוותרים על אף חולה ובאף מצב. החולה ובריאותו תמיד נמצאים בראש מעייננו ."

ועזיז הוא מתאושש מהניתוח והשבוע הוא כבר השתחרר לביתו כשהוא מלא בשבחים לצוות הרפואי. "אני מודה מכל הלב לד"ר ביטרמן ולכל הצוות הנפלא של המחלקה הם באמת מלאכים שהצילו לי את החיים. אני שמח שבסוף ניתחו אותי בכרמל אני מרגיש שקיבלתי את החיים שלי במתנה".

כאות תודה והוקרה הביאו עזיז ובני משפחתו השבוע תמונה והגדלה אישית לד"ר ביטרמן ולכל צוות המחלקה.

אריה ביטרמן בניתוח. צילום: אלי דדון
דר ביטרמן, עזיז והצוות. צילום: אלי דדון
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח