מבזקיםפוליטי / מדיני

30 שנים ליחסי ישראל – סין: ועדת החדשנות של המדינות התכנסה בפעם החמישית

במסגרת האירועים לציון 30 שנים לכינון יחסים הדיפלומטיים בין ישראל לסין, התכנסה היום, באופן מקוון, ועדת החדשנות ישראל-סין בראשות שר החוץ יאיר לפיד וסגן נשיא סין וואנג צ'ישאן.

שר החוץ לפיד אמר בתחילת הדיון: ״הסינים, כמו הישראלים, לא פוחדים מרעיונות חדשים. יש סקרנות מובנית באופי הלאומי של שני העמים שלנו. תנו לנו רעיון חדש ומלהיב, ואנחנו נתקבץ סביבו, נדבר עליו בהתלהבות, נבדוק מיד מה מקורו ואיך אפשר לשפר אותו.
בעיני אין סתירה בין העתיק לחדש. הם משלימים אחד את השני. ההיסטוריה עוסקת בשני דברים: בבני אדם וברעיונות שלהם. ככל שההיסטוריה שלך ארוכה יותר, מספר הרעיונות שמלווים אותה גדול יותר. וועדת החדשנות היא לא רק מיזם טכנולוגי. היא גם מנגנון ה-G2G המרכזי בין המדינות. זוהי פלטפורמה חשובה המאפשרת את מימוש מסגרת היחסים המיוחדת בין שתי המדינות Innovative Comprehensive Cooperation שהוכרז עליה ב 2017".

צילום: משרד החוץ

ועדת החדשנות היא יוזמה של משרד החוץ הישראלי משנת 2014 לבניית מנגנון בין-ממשלתי בכיר בין שתי המדינות. הוועדה היא מסגרת מקיפה המקדמת קשר ושיח בין כ-15 משרדי ממשלה וסוכנויות ממשלתיות מכל צד במטרה להעמיק את שיתופי הפעולה בין המדינות במגוון רחב של תחומים בדגש על שיתוף הפעולה הכלכלי.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הכינוס היום הוא הכינוס החמישי של ועדת החדשנות ישראל-סין (הכינוס הקודם התקיים בירושלים בשנת 2018), ובמהלכו נחתמה תוכנית העבודה התלת-שנתית בין המדינות המסדירה את השיח והשת"פ המקצועי בין הממשלות עד לשנת 2024. בנוסף חתמו הצדדים על שורת הסכמים בילטראליים מקצועיים.

מלבד שר החוץ ונציגי משרד החוץ, השתתפו בוועדה גם שרות החדשנות מדע והטכנולוגיה, והאנרגיה. כמו כן בכירים ובכירות ממשרדי הכלכלה, החקלאות, איכות הסביבה, הבריאות, התרבות, רשות הפטנטים ורשות התחרות.

לרגל חגיגות 30 השנים ליחסים, החליפו נשיאי המדינות, ראשי הממשלות ושרי החוץ של שתי המדינות, אגרות ברכה המדגישות את העבר המשותף והיחסים החמים הקיימים בין ישראל לסין.

ישראל וסין מציינות שלושה עשורים של יחסים הדיפלומטים המאופיינים בשיח מדיני שוטף, יחסי סחר וכלכלה הדוקים, ושיתופי פעולה מגוונים המקשרים בין שני העמים.

היקף הסחר הכלכלי עם סין גדל באופן משמעותי ביותר ב-30 שנות היחסים ועומד כיום על כ- 18 מיליארד דולר. סין היא משותפות הסחר החשובות של ישראל והסכם הסחר החופשי צפוי לתרום להעלאת היקף הסחר.

ממשרד החוץ נמסר: "משרד החוץ משקיע משאבים רבים בקידום היחסים עם סין. במרחב הסיני פועלות 5 נציגויות דיפלומטיות: שגרירות ישראל בבייג'ינג, והקונסוליות הכלליות בשנגחאי, בגואנדג'ו, בצ'נגדו וכן הקונסוליה בהונג קונג. הקשר האמיץ בין עם היהודי לעם הסיני הינו עתיק יומין והחל עוד בקהילה היהודית בקאיפנג לפני כאלף שנה, ונמשך דרך הקהילות היהודיות המשגשגות בחארבין, טיינג'ין ושנגחאי בה גם מצאו מפלט אלפי יהודים שנמלטו מהשלטון הנאצי במלה"ע השנייה. קשר זה מתבסס על הערכה משותפת וכבוד הדדי בין שני העמים הנשענים על תרבויות עתיקות."

צילום: משרד החוץ

Back to top button