בריאותמבזקים

כללית: למעלה מ-550 מטופלים קיבלו לביתם את התרופות למניעת תחלואה קשה של נגיף הקורונה

שלושה שבועות חלפו מאז הגיעו לישראל פקסלוביד ומולנופירויר, התרופות החדשות למניעת תחלואה קשה בחולי קורונה המוגדרים בסיכון ובמחוז דרום עובדים סביב השעון כדי לספקם למטופלים במטרה לסייע להם להתמודד עם התחלואה בקורונה.

השבוע החדש של כללית בדרום נפתח במוצאי שבת, כשהמוקד לחלוקת התרופות דאג לארוז ולספק את התרופות המדוברות עד לבית המטופלים, כ- 40 במספר. עם הכנסת התרופות לשימוש, מטופלים מעטים בחרו לצרוך אותן, אך היום עומד הממוצע היומי על כ- 50 מטופלים ומטופלות ליום ובסך הכל עד לתחילת השבוע הן סופקו ל-למעלה מ550 מטופלים ומטופלות בכל רחבי הדרום העומדים בקריטריונים לקבלתן.

נתוני התחלואה החדשים מתעדכנים בהנהלה הרפואית בכללית מחוז דרום לאורך היום כולו, לאחר שמאתרים את המטופלים המתאימים לטיפול- כלומר, מי שנמצא בקבוצות סיכון שהוגדרו על ידי משרד הבריאות כמתאימים לקבלתו. יוצר הרופא המטפל או גורם רפואי אחר מהמחוז קשר עם החולה ומסביר על הטיפול, למחרת יוצרים צוותי הרוקחות במחוז התקשרות לקביעת מועד אספקה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חלק מהחולים מעדיפים שלא לקבל את הטיפול אך דווקא במחוז דרום האחוז הגבוה הוא של מי שמעדיפים לקחת את הטיפול כדי להימנע מתחלואה קשה ומהדרדרות במצבם.

עירית צדוק, מנהלת הרוקחות במחוז מספרת: "מדובר במבצע מורכב שלשמחתי מתנהל בצורה יוצאת דופן. התהליך עובד בשיתוף פעולה הדוק בין ההנהלה הרפואית, הרוקחות, וההתקשרויות שמבצעים הרופאים והאחיות. ההתקשרויות לוקחות באופן טבעי זמן- מכיוון שמדובר בטיפול תרופתי מותאם אישית לכל מטופל. יש שיפור משמעותי בסימפטומים כבר אחרי 24 שעות, צריך כמובן להשלים את הטיפול עד סופו. רפואה שלמה לכולם".

צילום: דוברות כללית מחוז דרום
צילום: דוברות כללית מחוז דרום
Back to top button