מבזקיםמשפטי/פלילי

כתבי אישום הוגשו נגד 22 חשודים בעבירות נשק וסמים שנחשפו על ידי סוכן משטרתי

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי מרכז שני כתבי אישום, האחד בגין עבירות סמים והשני בגין עבירות נשק, כנגד 22 נאשמים אשר פעילותם נחשפה באמצעות סוכן משטרתי. סך עסקאות הנשק שהתקיימו בין הנאשמים לסוכן מסתכמות ב-715,000 ₪, ואילו סך עסקאות הסמים שהתקיימו בין הנאשמים לסוכן מסתכמות ב-180,000 ₪. עבודת הסוכן התבצעה במסגרת פעילות אכיפה מוגברת של המשטרה והפרקליטות למלחמה בפשיעה, ובפרט למלחמה בתחום עבירות הנשק.

במהלך התקופה שבין החודשים ספטמבר 2020 ועד ינואר 2022 פעל סוכן משטרתי סמוי במטרה לבצע עסקאות מבוקרות של סחר באמצעי לחימה וסמים. במהלך תקופת פעילותו של הסוכן, סחרו הנאשמים שבכתב האישום בכלי נשק ואמצעי לחימה, וכן בסמים מסוכנים, ביחד ולחוד. על פי כתבי האישום, אשר הוגשו ע"י עורכי הדין עומר סגל-רוזנבוים ואלירן אשכנזי מפרקליטות מחוז מרכז (פלילי), הסוכן המשטרתי יצר קשר עם הנאשמים, עם חלקם על בסיס היכרות מוקדמת ועם אחרים על בסיס מפגש אקראי או באמצעות נאשמים נוספים. כתב האישום הראשון, מייחס ל-16 נאשמים עבירות שונות בתחום הנשק. 15 מן הנאשמים הינם תושבי כפר קאסם, ואילו נאשם נוסף הינו תושב הרשות הפלסטינית.

על פי המתואר בכתב האישום, הסוכן הציג עצמו כמי שמעוניין לרכוש מהם כלי נשק שונים ואילו הנאשמים סיפקו לו את כלי הנשק בתמורה לסכומי כסף שנקבעו בין הצדדים ביחס לכל עסקה, כמפורט בכתב האישום. חלק מן העסקאות נעשו בין הסוכן לאחד הנאשמים ואילו בעסקאות אחרות היו מעורבים מספר נאשמים אשר התנהלו מול הסוכן לשם הוצאת העסקה לפועל. בחלק מהמקרים, אף הציגו הנאשמים בפני הסוכן תמונות של היצע כלי הנשק שברשותם, וזאת על מנת שיוכל להתרשם ולבחור את הנשקים שברצונו לרכוש מהם. במקרים אחרים, ועל מנת להוכיח לסוכן כי הנשק הנמכר הינו תקין, ביצעו הנאשמים ירי חם בנשק, לעיתים באזורי מגורים ובאופן שיש בו כדי לסכן חיי אדם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חלק מן הנשקים שנמכרו לסוכן הובאו על ידי מי מהנאשמים מתוך שטחי הרשות הפלסטינית והוכנסו על ידם לשטח ישראל. סך העסקאות שביצעו הנאשמים מול הסוכן עומד על 715,000 שקלים. כתב האישום מייחס ל-16 הנאשמים עבירות של סחר בנשק בצוותא, נשיאת נשק והחזקת נשק, ניסיון לסחר בנשק בצוותא וירי מנשק חם, כל אחד ע"פ חלקו. כמו כן שלושה מן הנאשמים מואשמים גם בעבירה של הפרת הוראה חוקית, זאת לאחר שהפרו תנאים מגבילים בהם היו נתונים תחת הוראות קודמות של בית המשפט. נאשם נוסף מואשם בעבירה של כניסה ושהייה בישראל שלא כדין, זאת לאחר שנכנס ושהה בישראל מבלי שהחזיק ברישיון כניסה או שהייה בישראל.

במקביל לכתב האישום הוגשה כנגד הנאשמים גם בקשת מעצר עד תום ההליכים וכן בקשה לחילוט רכוש שנתפס בידי הנאשמים. בבקשת המעצר נכתב כי: "עובדות כתב האישום מעלה תמונה לפיה המשיבים, חלקם בצוותא חדא וחלקם בעצמם, פעלו בצורה מקצועית לביצוע עסקאות סחר בכלי נשק שונים, באופן שיש בו כדי להעיד על היות ממכר אמצעי לחימה כמשלח יד עבורם, לצרכים כלכליים, ותוך אדישות לחיי אדם, לביטחון הציבור ולסכנות המוחשיות שיש במעשיהם כלפי חפים מפשע".

כתב האישום השני, מייחס ל-6 נאשמים, 5 מתוכם תושבי כפר קאסם והאחד תושב לוד, עבירות שונות בתחום הסמים. על פי המתואר בכתב האישום, הסוכן הציג עצמו כמי שמעוניין לרכוש מהם סמים מסוכנים כגון קוקאין, אקסטזי וMDMA ואילו הנאשמים סיפקו לו את הסמים על פי דרישתו ובתמורה לסכומי כסף שנקבעו בין הצדדים טרם כל עסקה, כמפורט בכתב האישום. סך העסקאות שביצעו הנאשמים מול הסוכן עומד על 180,000 שקלים. כתב האישום מייחס לששת הנאשמים עבירות של סחר בסם מסוכן והחזקת סם שלא לצריכה עצמית, כל אחד ע"פ חלקו. במקביל לכתב האישום הוגשה כנגד הנאשמים גם בקשת מעצר עד תום ההליכים וכן בקשה לחילוט רכוש שנתפס בידם על פי פקודת הסמים.

מהפרקליטות נמסר: "כתבי האישום שהוגשו היום הינם פרי עבודה מאומצת וממושכת של המשטרה והפרקליטות. הפעלת הסוכן המשטרתי וליווי החקירה מראשיתה על ידי הפרקליטות הינם חלק מהרחבת המאבק בתופעות הסחר בסמים ובכלי הנשק הבלתי חוקיים והסכנה הכרוכה בהם. מעשיהם של הנאשמים כמו גם היקף העסקאות הגדול, מעידים על מסוכנותם ותעוזתם של הנאשמים ועל העדר מורא מן החוק. הפרקליטות תמשיך במאבק הבלתי מתפשר בפשיעה, ובפרט במאבק כנגד תופעת כלי הנשק הבלתי חוקיים אשר הפכה זה מכבר למכת מדינה."

אילוסטרציה. קרדיט: freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח