חדשות חוץמבזקים

הרוסים דוחים את טענות בריטניה: "לא מבקשים להחליף את הממשל האוקראיני בפרו רוסי"

משרד החוץ הרוסי דחה היום (ראשון) את הטענה הבריטית לפיה רוסיה מבקשת להחליף את ממשלת אוקראינה בממשל פרו-רוסי, וכי המחוקק האוקראיני לשעבר, יבחני מוריייב, נחשב כמועמד פוטנציאלי. המתיחות בגבול רוסיה- אוקראינה נמשכת, וכל צד מאשים את האחר בתכנון פרובוקציות.

משרד החוץ הבריטי מנה פוליטיקאיים נוספים ברשימה, ביניהם: מיקולה אזרוב, ראש ממשלה לשעבר תחת ויקטור ינוקוביץ', נשיא אוקראינה שהודח בהתקוממות ב-2014, וראש הסגל לשעבר של ינוקוביץ', אנדריי קלוייב. "לחלק מהם יש קשר עם קציני מודיעין רוסים המעורבים כעת בתכנון התקיפה באוקראינה". כך אמר משרד החוץ. הממשלה הבריטית העלתה את הטענה בהתבסס על הערכת מודיעין, מבלי לספק ראיות על מנת לגבות את ההערכות.

מפלגת נאשי של מוראייב – ששמה מהדהד את תנועת הנוער הרוסית הענפה לשעבר שתמכה בנשיא ולדימיר פוטין – נחשבת כאוהדת את רוסיה, אבל מוריייב דחה ביום ראשון לאחור ואפיין אותה כפרו-רוסיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"הדיסאינפורמציה שהפיץ משרד החוץ הבריטי מהווה עדות נוספת לכך שמדינות נאט"ו, בראשות האנגלו-סכסים, הן שמסלימות את המתיחות סביב אוקראינה", כתבה דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, באפליקציית ההודעות טלגרם. "אנו קוראים למשרד החוץ הבריטי להפסיק פעילויות פרובוקטיביות ולהפסיק להפיץ שטויות".

שרת החוץ הבריטית ליז טרוס אמרה כי המידע "מאיר את היקף הפעילות הרוסית שנועדה לחתור תחת אוקראינה, ומהווה תובנה להלך החשיבה של הקרמלין".

צילום: AP Photo/Efrem Lukatsky

Back to top button