מבזקיםצבא וביטחון

גנץ לקראת ההצבעה על ועדת חקירה לפרשת הצוללות: "מדובר בצורך לאומי"

שר הביטחון בני גנץ קיים הערב (מוצ"ש) מפגש זום עם הפורום הביטחוני של התנועה לאיכות השלטון לקראת ההצבעה הצפויה מחר בממשלה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את תהליך הרכש של הצוללות וכלי השיט. במפגש לקחו חלק: יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו, שהב"ט והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל לשעבר רא"ל (במיל') דן חלוץ, אלוף (במיל') גיורא איילנד, אלוף (במיל') עמוס גלעד, אלוף במיל' דן הראל, אלוף (במיל') אילן בירן, אלוף (במיל') עמוס מלכא וראש השב"כ לשעבר כרמי גילון.

שר הביטחון בני גנץ אמר במפגש: "אני מבקש להודות לכם, כל יוצאי מערכת הביטחון שהשקעתם מזמנכם בנושא הזה והוכחתם שעשייתכם למען המדינה לא נגמרה בעבר שלכם. אני נזכר בשיחה שקיימתי עם חילי טרופר לפני שלוש שנים בזמן הקמפיין הראשון, והוא שאל אותי בתור חבר אם יש חשש בסוגיה של הצוללות או שזה עניין של פוליטיקה ואני עניתי לו שזה הכי פחות פוליטיקה מכל הדברים והחשש הכי גדול מכל הדברים. אנחנו צריכים לשמור את הביטחון מחוץ לשדה הפוליטי בוודאי בסוגיות אסטרטגיות מהסוג הזה."

עוד אמר: "המטרה שלי זה שמירה על הביטחון הלאומי ומבחינתי, עבודה של ועדה כזו תשיג שני דברים- היא תביא את האמת ואת הממצאים ויהיה ברור כתוצאה מכך שלא משחקים בביטחון והיא תוכיח שאנחנו מדינה דמוקרטית שמפקחת על הנעשה בה. אני מבקש להדגיש שאני לא פועל ממניעים אישיים אלא כשר ביטחון מתוך צורך לאומי קריטי. אני מקווה שההחלטה תעבור מחר בממשלה ואני מודה לשר המשפטים שעבד איתי בעניין הזה, וגם לראש הממשלה ושר החוץ שאמונים על סדר היום. אני מעריך שההחלטה תעבור ברוב מוחלט מחר."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד ד״ר אליעד שרגא: ״השחיתות שחדרה לקודש הקודשים של הביטחון הלאומי של מדינת ישראל מחייבת חקירת עומק וחשבון נפש עמוק של כלל המעורבים בפרשה. רגע לפני הקמת הוועדה, זה רגע משמח לכל מי שדואג לביטחונה של מדינת ישראל. אנו מקווים שתהיה הצבעה פה אחד בעד הקמת הוועדה, זוהי לא ועדה פוליטית ואין פה שום אמירה פוליטית. אני מודה לפורום הביטחוני הרחב והבכיר של התנועה לאיכות השלטון על מחויבותו הרבה לטובת המטרה והירתמותו בשנתיים האחרונות. אני מודה לשר הביטחון מקרב לב על מחויבותו להקמת הוועדה ומאחלים לו החלמה מהירה".

צילום: אולפני רחובות
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח