מבזקיםצבא וביטחון

פרויקט "יד ביד": גנץ יציע לממשלה סיוע של מאות חיילי רפואה למאושפזי בית בקהילה

בכוונת שר הביטחון, בני גנץ, להעלות היום (חמישי) לאישור הממשלה במשאל טלפוני, הצעת החלטה שתאפשר את הפעלת פרויקט "יד ביד", סיוע צה"ל למאושפזים בביתם, על מנת להקל על בתי החולים וקופות החולים. לפי הצעת ההחלטה, 150 חיילי סדיר שהוסמכו כרופאים או אחיות, ו-200 חיילים מתפקידים נוספים בסדיר או במילואים, יקחו חלק בפרויקט.

ככלל – קופות החולים יקבעו מי מבין המבוטחים שנמצא חיובי לקורונה, נדרש לאשפוז ביתי כתחליף לאשפוז בבתי החולים. קופות החולים ידווחו למוקד חיל הרפואה שיפנה למטופלים הרלבנטיים. הטיפול יהיה אך ורק בהסכמת המטופל, תוך שמירה על חיסיון רפואי, ותחת הנחיות משרד הבריאות. כלל תשתית הפעולה תסופק על ידי צה"ל.

שר הביטחון גנץ אמר: "צה"ל ממשיך בסיוע למערכת הבריאות, וימשיך להירתם למאבק הלאומי בקורונה. אני סומך על אנשי הרפואה בצה"ל שייגשו למשימה בחרדת קודש, יצילו חיי אדם, ויסייעו למדינת ישראל לצלוח את גל האומיקרון תוך שמירה על הבריאות, הכלכלה והחברה. כל זאת לצד המאמצים הנוספים שצה"ל מפעיל בסיוע למאמץ החיסונים, בקטיעת שרשראות ההדבקה, בסיוע אדמינסטרטיבי בבתי החולים של היחצ"בים ובמאמץ הדיגום שהגיע לשיאו בשבועות האחרונים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

Back to top button