חדשות חוץמבזקים

קורונה בעולם: מספר מקרי הקורונה החדשים בעולם עלה בשבוע שעבר ב – 20%

ארגון הבריאות העולמי עדכן היום (רביעי) כי מספר מקרי הקורונה החדשים בעולם עלה ב-20% בשבוע שעבר ליותר מ-18 מיליון, מה שמהווה האטה בהתפשטות וריאנט האומיקרון. בדו"ח השבועי שלה בנוגע להתפשטות הנגיף בעולם, סוכנות הבריאות של האו"ם אמרה שמספר הההדבקות גדל בכל יבשת בעולם למעט אפריקה, שם ירדו המקרים בכמעט שליש. מספר מקרי המוות ברחבי העולם נותר דומה לשבוע הקודם, כ-45,000.

מקרים מאושרים של COVID-19 זינקו בכ-50% בשבוע שעבר, ובתחילת החודש, ארגון הבריאות העולמי דיווח על העלייה הגדולה ביותר בשבוע בודד במקרי המגיפה.

על פי הדו"ח, בדרום מזרח אסיה הייתה בשבוע שעבר העלייה הגדולה ביותר במקרי הדבקה בקורונה, כאשר מספר הנדבקים החדשים עלה ב-145%. במזרח התיכון הייתה עלייה שבועית של 68%.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

העליות הקטנות ביותר נרשמו באמריקה ובאירופה, ב-17% ו-10% בהתאמה. מדענים אמרו בשבוע שעבר שהיו סימנים מוקדמים בארה"ב ובבריטניה שייתכן שהתפרצויות המונעות על ידי אומיקרון הגיעו לשיא במדינות אלה וכי המקרים עלולים לרדת בחדות בקרוב.

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, אמר אתמול כי האומיקרון "ממשיך לסחוף את העולם". הוא אמר שזה "מטעה" להחשיב את זה כגורם למחלה קלה, אם כי מחקרים הראו שאומיקרון נוטה פחות לגרום למחלה חמורה או אשפוז מאשר קודמיו.

"אנו מודאגים מההשפעה שיש לאומיקרון על עובדי בריאות מותשים ומערכות בריאות עמוסות מדי", אמר טדרוס.

צילום: AP Photo/Fareed Khan
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח