כלכלהמבזקים

לאחר החרם על יהודה ושומרון: מניית יונילוויר צנחה ב – 20%

מכה קשה לענקית המזון יוניליוור. לאחר שחברת הבת שלה בן אנד גריס העולמית הודיעה שלא תשווק יותר את הגלידה ביהודה ושומרון, ולאחר ביקורת מקיר לקיר בנושא הזה, רושמת היום (רביעי) חברת יוניליוור ירידה במנייה של כ 20%. ירידה שעל פי דיווחים שוויה עומד על כ- 80 מליארד ש"ח.

בחצי שנה האחרונה ישנה פעילות בינלאומית רחבה כנגד ההחלטה של בן אנד גריס העולמית שחברת יוניליוור לא טרחה למנוע. היזם והמנכ"ל של בן אנד גריס ישראל אבי זינגר פתח בקמפיין בינלאומי וגופים רבים נרתמו.

ראש המועצה יוסי דגן נפגש לפני מספר חודשים עם מושל טנסי בלשכתו בטנסי וביקש ממנו לבחון הפעלת חוק החרם נגד יוניליוור. מושל טנסי הנחה לבדוק את העניין וכרגע הוא נמצא בבדיקה. וכן פנה במכתב בנושא למושלים נוספים במדינות בארה"ב. נכון לרגע זה מדינות ניו יורק, ניו ג'רזי, אלינוי טקסס ואריזונה הפעילו את חוק החרם וסביר שזה מה שהביא לקריסת המנייה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מועצה אזורית שומרון גם הפיקה מדבקות "תומכי BDS" שחולקו למכולות שמוכרות את מוצרי יוניליוור כדי שהקונים יידעו להמנע מלקנות מוצרים הנמצאים בבעלות של מי שאינה מונעת חרם על יהודה ושומרון.

"ההתרסקות של מניית יוניליוור מוכיחה שחרם על יו״ש ותמיכה ב- BDS זה לא מוסרי וזה גם לא משתלם" אומר דגן. עוד מוסיף דגן ואומר: "ידעו כל המחרימים ששנאת ישראל זה עסק יקר".

דגן הודה למושלי המדינות שעמדו לצד ישראל ויהודה ושומרון: "הוכחתם שאתם חברי אמת לישראל ולהתיישבות. אין מקום לחרם. אנחנו מצדנו נמשיך לבנות ולהתפתח בשומרון".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן והזכיין של בן אנד גריס ישראל אבי זינגר. קרדיט: מועצה אזורית שומרון
Back to top button