חדשות חוץמבזקים

התפרצות הר הגעש סמוך לטונגה: נזק חמור נגרם לשלושה איים בארכיפלג

נזק חמור נגרם לשלושה מהאיים הקטנים יותר של טונגה בעקבות גלי הצונאמי שנגרמו מהפרצות הר הגעש ביום שבת, כך מסרו היום (רביעי) גורמים רשמיים והצלב האדום לסוכנות הידיעות AP.

התקשורת הייתה מושבתת ברחבי טונגה מאז ההתפרצות ביום שבת, אבל ספינה הגיעה היום לאיים המרוחקים נומוקה, מנגו ופונואיפואה, ודיווחה כי מעט בתים נותרו עומדים לאחר שפגעו בהם גלים גבוהים, כך אמרה קייטי גרינווד, ראש המשלחת באוקיינוס ​​השקט של הפדרציה הבינלאומית של אגודות הצלב האדום והסהר האדום, ששני אנשים היו על סיפונה של כלי השיט כדי לעזור ולהעריך את הנזק.

"מידע מצער מאוד התגלה בן לילה על שלושת האיים שבאמת דאגנו מהם – שכולם סבלו מהשלכות הרסניות כתוצאה מהגלים העוצמתיים האלה", אמרה בראיון מפיג'י. "רוב המבנים והדירות באותם איים נהרסו לחלוטין".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עדיין לא ברור איזה סיוע טונגה צריכה או רוצה מהקהילה הבינלאומית, ומה שמסבך את העניינים עוד יותר הוא הדאגה של המדינה מהתפרצות אפשרית של קורונה, שהיא למעשה שמרה מחוץ לגבולותיה למעט מקרה אחד שדווח אצל נוסע מניו זילנד בחודש אוקטובר.

טונגה מקווה ל"סיוע באסון כמעט ללא מגע" כאמצעי זהירות, אמר גרינווד, והודה שזה יסבך את המאמצים, אך גם צעד מובן על רקע המגיפה העולמית. "הם באמת לא רוצים להחליף אסון אחד באסון אחר", אמרה.

כ-60% מ- 106,000 תושבי טונגה כבר התחסנו בשתי מנות של חיסון נגד קורונה, וכמעט 70% התחסנו בלפחות מנה אחת, זאת על פי נתונים מאתר Our World.

ניו זילנד כבר שלחה שתי ספינות. אחת נושאת 250,000 ליטר של מים ומתקן התפלה עם יכולת לייצר עוד 70,000 ליטר ביום, ספינה אחרת מביאה עימה צוות סקר וצלילה שיסייע להעריך את הנזק בנמלים ותשתית הרציף. הם צפויים לקחת שלושה עד ארבעה ימים להגיע, אם כי אחת ההערכות הייתה שהם יכולים להיות שם כבר ביום שישי, אמר שר ההגנה של ניו זילנד. "אנחנו לא יודעים איך נראים נתיבי השיט, ולכן אנחנו רוצים, כמובן, להמשיך במקצה זהירות ככל שאנו מתקרבים לאיים", אמר.

שרת החוץ של ניו זילנד אמרה שהצוותים יהיו זמינים גם לעזור במידת הצורך בפינוי של כ-150 בני אדם שחיים באיים המרוחקים ההרוסים.

צילום: Satellite image ©2022 Maxar Technologies via AP

Back to top button