בידורכלכלהמבזקים

בהיקף של מיליונים: ליברמן וטרופר סיכמו על חבילת סיוע לעולם התרבות

בתום דיונים בין משרדי האוצר והתרבות והספורט, הושג סיכום בין שר האוצר, אביגדור ליברמן, ושר התרבות והספורט, חילי טרופר, על חבילת סיוע לחודשים ינואר-פברואר לעולם התרבות שנפגע בגל הקורונה הנוכחי.

חבילת הסיוע כוללת:

  • 28 מיליון שקלים יועברו למוסדות התרבות שימשיכו להעסיק עובדים באופן רציף וכן ישמשו לשלם לעובדים העצמאיים שהיו שותפים בכל מופע, הצגה או אירוע שבוטלו.

  • 10 מיליון שקלים לצורך סיוע לאומנים שעובדים תחת סל תרבות ושנפגעו באופן קשה בשל הירידה בפעילויות ובמופעים לילדים בבתי הספר ובכלל, באמצעות רכש מאות מופעים מכלל האומנים על ידי המדינה באופן מיידי.

  • 50 מיליון שקלים יועברו לרשויות המקומיות עבור פעילויות תרבות בכל הארץ.

  • 12 מיליון שקלים יופנו למופעים בדגש על הזמנה וסיוע דרך היכלי התרבות בערים שיש תחתם היכלים.

  • 38 מיליון שקלים יועברו דרך מבחן סל"ע שמשרד התרבות מחדש בשנה זו.

  • יוגדל תקציב הקרן לאומנים במצוקה כך שיעמוד על 6 מיליון שקלים. המשרדים יפעלו להרחיב ככל האפשר את הקריטריונים להגשת בקשה לסיוע כך שיכללו גם עובדי במה.

  • הרחבת פעילות יום הקולנוע הישראלי במהלך שנת 2022, לאחר התמתנות התחלואה.

שר האוצר, אביגדור ליברמן, אמר: ״אנחנו פועלים כל הזמן במטרה לשמור על המשק פעיל ומתפקד ולצד זאת מעניקים סיוע לענפים שנפגעים, כך פעלנו למען ענפי התיירות והתעופה וכך אנחנו פועלים כעת בכדי לסייע גם לענף התרבות. אני קשוב לטלטלה שחווים האמנים ואנשי הענף בשבועות האחרונים ובטוח כי רק עולם תרבות פתוח ומלא חיים ישמור על שפיות בקרב כולנו. המתווה שסיכמנו עליו יחד עם שר התרבות והספורט, ידידי חילי טרופר, יאפשר למוסדות ולגופי התרבות להמשיך ולפעול תוך שמירה על ההנחיות ולפעול בצורה רחבה יותר עם ירידת התחלואה. נמשיך לפעול בכדי לשמור על שגרת חיים ולאפשר למשק לתפקד באופן מיטבי״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, ציין: "חבילת הסיוע יוצאת הדופן היא ביטוי לחשיבותה של התרבות והמחויבות שלנו לאנשי עולם התרבות ולצורך לסייע להם לעבור את התקופה הקשה. אנו מחוייבים לעולם התרבות ונמשיך לעמוד לצידו כפי שעשינו עד היום. עשינו כל שיכולנו כדי לסייע גם לאמנים העצמאיים, לאמני הילדים ולעובדי הבמה והמוסדות שיקרים לנו מאוד. אני רוצה להודות לידידי שר האוצר, אביגדור ליברמן, על השותפות והסיוע המשמעותי ובתקופה הקרובה נמשיך בהידברות בניסיון להביא לפתרונות נוספים עבור כלל עולם התרבות."

צילום: דוברות המשטרה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח