חדשות חוץמבזקים

ארה"ב: "רוסיה עשויה לפתוח במתקפה על אוקראינה בכל רגע"

מזכיר המדינה, אנטוני בלינקן, ייפגש השבוע עם עמיתו הרוסי בשווייץ, כאשר המתיחות בין ארה"ב ורוסיה הולכת ומחריפה על רקע פלישה אפשרית של רוסיה לאוקראינה, כך נמסר היום (שלישי) מטעם מחלקת המדינה של ארה"ב, כך נמסר מסוכנות הידיעות AP.

מחלקת המדינה הודיעה כי בלינקן ייסע לקייב ביום רביעי כדי להיפגש עם הנשיא וולודימיר זלנסקי, משם לברלין ולאחר מכן לפגוש את שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בז'נבה ביום שישי. הטיול שנערך בחופזה נועד להמחיש את תמיכת ארה"ב באוקראינה ולהבהיר לרוסיה את הצורך בהורדת הסלמה.

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן פסקי, הדגישה את הדחיפות בסיטואציה. "אנחנו נמצאים כעת בשלב שבו רוסיה יכולה בכל שלב לפתוח במתקפה באוקראינה. ומה שהשר בלינקן הולך לעשות זה להדגיש בצורה ברורה מאוד שיש דרך דיפלומטית להתמודדות עם הנושא", אמרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פסקי אמר כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יצר את המשבר על ידי ריכוז של 100,000 חיילים לאורך גבולות אוקראינה וזה תלוי בו וברוסים להחליט אם לפלוש ואז "לספוג השלכות כלכליות קשות".

ארה"ב טרם הגיעה למסקנה אם פוטין מתכנן לפלוש או שמא הפגנת הכוח נועדה לסחוט ויתורים ביטחוניים ללא עימות ממשי. רוסיה הדפה את הקריאות להסיג את חייליה בכך שיש לה זכות לפרוס את כוחותיה בכל מקום שתרצה בשטחה.

Back to top button