כלכלהמבזקים

מצוקת כח האדם במוסדות הסיעוד: קבוצה ראשונה של עובדים זרים מנפאל תנחת ביום חמישי

קבוצה ראשונה של עובדים זרים מנפאל תנחת ביום חמישי הקרוב, ה- 20 בינואר, במסגרת יישום החלטת ממשלה להבאת עובדים זרים למוסדות סיעוד. יישום החלטת הממשלה כללה חתימה על הסכמים בילטראליים עם נפאל וגאורגיה בתקופה מאתגרת של מגפה עולמית ולאחר עבודה אינטנסיבית ומשולבת של משרד החוץ, רשות האוכלוסין וההגירה, משרד הבריאות, משרד העבודה ומשרד המשפטים.

מדובר במהלך משמעותי לסיוע למוסדות הסיעודיים המלינים על מצוקת כ"א עתידים להגיע כ-1,000 עובדים מנפאל שהוזמנו לעבודה ע"י מוסדות הסיעוד.

מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, תומר מוסקוביץ: ״מענה לאוכלוסייה הסיעודית עומד בראש סדר העדיפויות בכלל הזירות, לרבות במוסדות הסיעוד. בחודשים האחרונים נעשו שורת צעדים להקלה על אוכלוסייה זו ונחיתת העובדים היא צעד משמעותי נוסף״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש: "אנו פועלים לחיזוק משמעותי ומתן פתרונות למצוקת כח האדם במוסדות הסיעוד. העובדים שיגיעו הם סנונית ראשונה לאלפי עובדים שיגיעו בתקופה הקרובה".

סמנכ"ל קונסולרית במשרד החוץ ,אייל סיסו: "הגעת עובדי הסיעוד לישראל היא תוצאה של מאמץ משותף בין משרדי הממשלה הרלוונטיים ועבודה מאומצת של מטה משרד החוץ ושגרירות ישראל בנפאל על מנת לפתור את המצוקה הקיימת במוסדות הסיעוד, כחלק מהשירות שנותן המשרד לציבור בישראל".

צילום: freepik

Back to top button