טכנולוגיהמבזקים

השרה זנדברג ביקרה במפעל המייצר תחליף לפלסטיק משאריות האשפה של תושבי ישראל

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, ביקרה במפעל הייצור של UBQ Materials בקיבוץ צאלים בנגב. המפעל מייצר ומייצא חומר תרמופלסטי ידידותי לסביבה שעשוי כולו מאשפה של תושבי ישראל שעוברת עיבוד בתהליך ייחודי. בביקור השתתפו מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן, וגורמי מקצוע נוספים מהמשרד להגנת הסביבה.

חברת UBQ Materials מציעה פתרון לבעיה עולמית של כ-2 מיליארד טון של אשפה ביתית שאינה ממוחזרת כיום ומגיעה למטמנות או מושלכת ללא פיקוח למרחבי טבע כולל נהרות ואוקיינוסים. אשפה זו היא הגורם השלישי בגודלו לפליטת מתאן מפעילות אנושית. המפעל יודע לקלוט את כל סוגי האשפה הביתית הלא-ממוינת הכוללת זבל אורגני, פלסטיקים, ניירות וקרטונים ואף חיתולים מלוכלכים. בתהליך ההמרה, UBQ מפרקת את הפסולת למרכיבים המולקולריים הבסיסיים ביותר שלה ומרכיבה ממנה חומר גלם חדש. הודות למניעת הטמנת האשפה, כל טון שמייצרת החברה חוסך עד 12 טון של פליטות CO₂ לאורך 20 שנה, ולכן המוצר נחשב לחומר התרמופלסטי בעל טביעת הרגל הפחמנית הנמוכה ביותר בעולם.

טאטו ביג'יו, ממייסדי החברה ומנכ"ל משותף, הציג בפני השרה זנדברג את תוכניות הפיתוח של UBQ Materials, לאחר שהשלימה בחודש שעבר גיוס של 170 מיליון דולר. החברה נמצאת בשלבי בניית מפעל ייצור בהולנד שצפוי להתחיל לפעול בתוך כשנה. "כחברה שמתגאה בשורשים הישראליים שלה, אנחנו מאמינים שעבודה משותפת עם המוסדות הממשלתיים בישראל יכולה להוביל לסיפור הצלחה של כלכלה מעגלית ולהוות דוגמא לשאר העולם", אמר ביג'יו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

החברה מספקת את חומר הגלם לשורה של מפעלים מובילים בתעשיות הרכב, הלוגיסטיקה, הבנייה, הקמעונאות ואף בהדפסות תלת מימד. בין לקוחותיה נמנות חברות ענק עולמיות כגון מרצדס-בנץ, כתר פלסטיק, כרמל אולפינים מקבוצת בזן, והזכיינית הגדולה בעולם של מסעדות מקדונלד'ס.

השרה זנדברג אמרה במהלך הביקור: "בעידן של משבר אקלים שבו העולם כולו נע לעבר כלכלה מעגלית, יש כאן פתרון שמשרת שתי מטרות. מצד אחד הוא מצמצם את כמות הפסולת המוטמנת, ומהצד השני מביא לייצור בתהליך שאינו מזהם את הסביבה. טכנולוגיות ירוקות הן חלק משמעותי בהתמודדות עם משבר האקלים, והחדשנות הישראלית צריכה ויכולה להיות מובילה עולמית בנושא".

צילום: UBQ Materials
צילום: UBQ Materials

Back to top button