חדשות הארץמבזקים

משרד החינוך: עליה מדאיגה במצבם הרגשי של תלמידי ישראל

מסיכום הנתונים של השירות הפסיכולוגי ייעוצי במשרד החינוך (דצמבר 2021) משתקפת תמונה מדאיגה ביחס למצבם הנפשי והחרפת עוצמת המצוקה של תלמידי מערכת החינוך. מהנתונים עולה, כי חלה עליה של כ- 43% בטיפולים של תלמידים המצויים בסיכון לאובדנות, אשר נערכים בשירותים הפסיכולוגיים חינוכיים. עלייה מ- 829 טיפולים (שנת 2020) ל- 1,184 טיפולים (שנת 2021). נוסף לזאת, חל גידול בהערכות הסיכון מ- 2,780 הערכות בשנת 2020 ל- 3,072 הערכות בשנת 2021.

מחקר במימון של המשרד אשר בוצע על ידי פרופ' מירי שרף מאוניברסיטת חיפה (דצמבר 2021) מצביע אף הוא על ממצאים מדאיגים. לפי נתוני המחקר, קרוב ל- 60% מקרב תלמידי היסודי (מתוך מדגם של 489 תלמידים) סובלים מדכדוך קל ועד לדיכאון קליני חמור.
בקרב תלמידי חטיבות הביניים והחטיבה העליונה 67% (מתוך מדגם של 845 תלמידים) סובלים מדכדוך קל ועד לדיכאון קליני חמור.

שרת החינוך, ד״ר יפעת שאשא ביטון, אמרה: ״הדבר החשוב מכל הוא לשמור על השגרה החינוכית של תלמידי ישראל, מתוך הבנה שבלי מסגרת הילדים ובני הנוער מתדרדרים לבדידות, דיכאון, חרדה ואפילו אלימות קשה. תלמידי ישראל עברו שנתיים קשות שהותירו בהם צלקות ונזקים חברתיים-פסיכולוגיים שאנו, במערכת החינוך, עושים הכל כדי לתת להם את המענה המיטבי. אני שמחה ומברכת על הנחיית השר לקדם את קיצור הבידודים ל- 5 ימים, אך לא די בכך. משרד הבריאות חייבים באומץ לבטל את הבידוד לילדים בריאים בכדי שנוכל להחזיר את המערכת לשגרה פיזית בבתי הספר ולהציל את הילדים. משרד החינוך ימשיך לבצע את כל הפעולות הנדרשות על מנת להבטיח את בריאות התלמידים, על היבטיה השונים, בגנים ובבתי הספר״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: .freepik
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח