ג'וב נינג'המבזקים

מדינה בבידוד: 76% שיעור התייצבות ממוצע במקום העבודה

מעל 120,000 מאומתים מוערכים וכחצי מיליון מבודדים יוצרים משבר חסר תקדים בשוק העבודה. עפ"י נתוני אתר ג'וב נינג'ה, מהבוקר מעסיקים מדווחים על שיעור היעדרות ממוצע של כ 24%, מה שיותר חוסר משמעותי בעובדים, בכל תחומי המשק. "מצד אחד", מסבירה ציפי ביטון ישי, מנהלת אתר ג'וב נינג'ה, "צפינו שהיום כבר נגיע ל כ 30%, אז רואים שעליית הגל היא לא קיצונית כמו שחשבנו, מצד שני, חייבים להבין שגם ירידה של 20-25 אחוז ואצל חלק מהמעסיקים מדווח גם על 60% היעדרות, מהווה פגיעה מאוד משמעותית בקרב המעסיקים".

"אם הקורונה לא תהרוג אותי, אני אמות מהלחץ", מספרת יפעת, בעלת משרד ראיית חשבון מהדרום, "מתוך 15 מנהלות חשבונות שיש לי בחברה, 6 אימהות נמצאות כרגע בבידוד עם הילדים, 2 בבידוד כי הן נחשפו למאומתות ולא היו מחוסנות, 3 בחופשת מחלה, כנראה סוג של שפעת ולא להאמין, אני ועוד 4 מנהלות חשבונות נשארנו פה להתמודד עם מעל 70 תיקים! איך אפשר להתנהל ככה?"

הגל החמישי, הגדול והמשמעותי מכולם, מבחינת מספר המאומתים והמבודדים, יצר חוסר משמעותי בעובדים, בכל התחומים במשק. לפי הערכות כבר 20% מעובדים נמצאים נכון בבידוד או מאומתים ולפי מקדם הדבקה שנושק ל 2.5 המספר יכפיל את עצמו תוך כמה ימים, כך שליש עד חצי מהעובדים במשק, בהערכות זהירות, יאלצו להיעדר ממקום העבודה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון העלתה בימים הערכה לפיה במצב של כמיליון מבודדים, הצפוי עוד כשבועיים, המצב יגיע לכדי כך שאף 30% מהעובדים המוגדרים כעובדים חיוניים במשק יאלצו להיעדר מעבודתם.

ביטון ישי מסבירה: "המשק הישראלי והעולמי בכלל, נכנס לגל החמישי במצב של חוסר אדיר בעובדים, בעקבות החל"ת, גל ההתפטרויות והבעיות המבניות בשוק התעסוקה. עוד לפני תחילת הגל החמישי הערכנו שיש כ 250,000 משרות פנויות בארץ. במצב הנוכחי שיש, כבר עכשיו כמעט שליש מהעובדים שכבר כן עובדים נעדרים מהעבודה , נתון שצפוי עוד להעלות והנזק למעסיקים או אדיר, מערכת החינוך והבריאות כבר מתפקדים פחות כתוצאה מחוסר עובדים, אבל עסקים וארגוניים מסחריים לא יכולים להרשות לעצמם ירידה בתפוקות, במיוחד עכשיו".

בעוד שבגל הנוכחי, בניגוד לגלים קודמים, שר האוצר מוביל מדיניות של פיצויים מעטים מאוד למעסיקים, דווקא כאן הנזק למעסיקים גדול וייתכן כי יהיה הנזק הגדול ביותר שיחוו מאז החל משבר הקורונה.

"שנים המשק התרגל לחיות על גב המעסיקים וכנראה שזה יקרה גם עכשיו. הפתרונות כרגע, סליחה אבל פשוט מצחיקים, אז הודיעו על העלאת השעות הנוספות השבועיות בתעשייה מ16 ל 25. נו, באמת. מצד אחד, נמנעים מסגר, מצד שני, יוצרים מצב שאי אפשר לקיים בו שגרת עבודה תקינה והמעסיקים, שכבר מזמן לא בונים על עזרה של המדינה, כורעים תחת הנטל".

צילום: pixabay

Back to top button