מבזקיםספורט

לאחר שערעורו נדחה: הטניסאי הסרבי ד'גוקוביץ' גורש מאוסטרליה

הטניסאי מספר 1 בעולם, נובאק ג'וקוביץ', עזב היום (ראשון) את אוסטרליה לאחר שערעורו נדחה בידי בית המשפט האוסטרלי, זאת על מנת להימנע מגירוש ולשחק באליפות אוסטרליה הפתוחה למרות שלא התחסן נגד נגיף הקורונה. בית המשפט דחה מוקדם יותר פה אחד את ערעורו של דג'וקוביץ' לביטול ויזת השהיה שלו. דג'וקוביץ' הסרבי אמר שהוא "מאוכזב מאוד" מהפסיקה אבל כיבד אותה, כך דווח בסוכנות הידיעות AP.

דג'וקוביץ' צולם עוטה מסיכה בנמל התעופה במלבורן עם שני פקידי ממשל במדים שחורים. הוא יצא בטיסת האמירויות לדובאי. צו גירוש כולל בדרך כלל גם איסור של שלוש שנים לחזור לאוסטרליה.

דג'וקוביץ' זכה בשיא של תשעה תארים אליפות אוסטרליה הפתוחה, כולל שלושה ברציפות, אבל הפעם לא יקבל את ההזדמנות לנסות לזכות שוב בתואר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"אני מכבד את פסיקת בית המשפט ואשתף פעולה עם הרשויות הרלוונטיות ביחס לעזיבתי את הארץ, אני מקווה שכולנו נוכל להתמקד כעת במשחק ובטורניר שאני אוהב", אמר בהצהרה.

הפדרציה הלאומית שמנהלת את הטורניר, טניס אוסטרליה, אמרה כי היא מכבדת את החלטת בית המשפט הפדרלי. "אנו מצפים למפגש תחרותי ומרגש באוסטרליה הפתוחה 2022 ומאחלים לכל השחקנים בהצלחה", נכתב בהצהרה.

בסרביה אמר הנשיא אלכסנדר ווצ'יץ' כי הדיון הוא "פארסה עם הרבה שקרים. הם חושבים שהם השפילו את ג'וקוביץ' עם ההטרדה הזו של 10 ימים, והם בעצם השפילו את עצמם. אם היית אומר שלמי שלא היה מחוסן אין זכות להיכנס, נובאק לא יבוא או יתחסן", אמר ווצ'יץ' לכתבים.

לדבריו, הוא אמר לדג'וקוביץ' לאחר ששוחח עמו "שאנחנו לא יכולים לחכות לראות אותו בסרביה, לחזור לארצו, להגיע למקום שהוא תמיד רצוי". הוא לא אמר אם ג'וקוביץ' אמר שהוא ייסע תחילה לסרביה לאחר גירושו.

השופט העליון ג'יימס אלסופ אמר כי הפסיקה הסתכמה בשאלה האם החלטת השר הייתה "בלתי הגיונית או בלתי הגיונית מבחינה משפטית".

השר הוק בירך על ההחלטה. משרדו לא סיפק מיד פרטים כיצד ומתי ג'וקוביץ' יעזוב: "מדיניות הגנת הגבולות החזקה של אוסטרליה שמרה עלינו במהלך המגיפה, והביאה לאחד משיעורי התמותה הנמוכים ביותר, התאוששות כלכלית חזקה ביותר ושיעורי החיסונים הגבוהה ביותר בעולם", אמר הוק.

"מדיניות הגנה חזקה על הגבולות היא גם בסיסית לשמירה על הלכידות החברתית של אוסטרליה שממשיכה להתחזק למרות המגיפה", הוסיף.

ראש הממשלה סקוט מוריסון בירך על מה שהוא תיאר כ"החלטה לשמור על הגבולות שלנו חזקים ולשמור על בטיחות האוסטרלים".

צילום: James Ross/AAP via AP
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח