מבזקיםפוליטי / מדיני

עשרות בכירים לשעבר במערכת הביטחון: "להקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט"

עשרות בכירים לשעבר במערכת הביטחון – ובהם רמטכ״לים, ראשי מוסד ושב״כ בדימוס ואלופים רבים – מפגינים כעת (מוצ"ש) עם התנועה לאיכות השלטון במרכז שוסטר בתל אביב, בשכונתו של שר החוץ לפיד, בדרישה להקים באופן מיידי ועדת חקירה ממלכתית לחקר פרשת הצוללות וכלי השיט.

ההפגנה מתקיימת על רקע הדיווחים כי למרות ששר החוץ ושר הביטחון הודיעו אתמול שהוועדה תוקם מחר, מסתמן שההצעה לא תעלה מחר לאישור הממשלה.

עשרות הבכירים יוצאים בקריאה ברורה ומשותפת לחברי הממשלה: ״דונו לאלתר בהצעת המחליטים שהונחה על שולחן הממשלה כבר לפני יותר מחודשיים להקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות וכלי השיט״.
 
מהתנועה לאיכות השלטון והפורום הביטחוני נמסר: ״עיכוב הדיון בהצעת המחליטים אינו סביר בצורה קיצונית במיוחד כאשר הביטחון הלאומי של מדינת ישראל מונח על כפות המאזניים. אנחנו דורשים לדעת – למי יש סיבה למסמס את חקר האמת במה שמסתמן כפרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות מדינת ישראל? חייבים לסלק את עננת השחיתות הרובצת מעל קודש הקודשים של הביטחון הלאומי של מדינת ישראל. נגמרו התירוצים, זו חובתכם״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון נאם והתייחס לכך שנתניהו מעולם לא נחקר בפרשה: ״מנדלבליט איבד את עמוד השדרה המוסרי שלו ואת היושרה המקצועית שלו״.

רא״ל (במיל׳) דן חלוץ, נאם גם: ״מי שאין לו מה להסתיר צריך להיות הראשון לתמוך בהקמת ועדת חקירה ממלכתית. הדברים שלא נבדוק היום יהפכו לתקדים של מחר. נמשיך עד שתוקם הוועדה״.

צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון
צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון
Back to top button