חדשות הארץמבזקים

איגוד רופאי בריאות הציבור: "לחייב בידוד של נדבקים רק אם הם סובלים מתסמינים או בסיכון גבוה"

איגוד רופאי בריאות הציבור המליץ במכתב שנשלח במהלך סוף השבוע לראש הממשלה נפתלי בנט לחייב בידוד של נדבקים בקורונה רק אם הם סובלים מתסמינים, בסיכון גבוה, או באים במגע עם אוכלוסייה בסיכון גבוה.

במכתב ששלח האיגוד נכתב כי המדיניות "יוצרת תמונה מעוותת של היקף התחלואה ומובילה לבידודים נרחבים שתועלתם אינה ברורה. מדיניות הבידודים הנרחבת גורמת לטיפול יתר ששוחק את המשאבים החיוניים בזמן מגפה, במיוחד של כוח האדם הרפואי ושל עובדים חיוניים אחרים ותוך פגיעה קשה ולא מוצדקת במערכת החינוך".

במכתב שנשלח הומלץ כי יש "להתייחס לקורונה בדומה לגישה האפידמיולוגית למחלות מדבקות אחרות. בשלב זה של המגיפה עיקר התועלת בבדיקה היא קלינית (לצורך טיפול בחולה הסובל מסימפטומים ותסמינים) ולכן יש להפוך את ברירת המחדל –להפסיק לבדוק ולבודד מגעים שנחשפו כמדיניות גורפת".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיכום נכתב: "לאור הידע שהצטבר עד כה, אנו קוראים לך לבחון היטב את הגישה הנוכחית לטיפול במגפת הקורונה. לצד שינוי ושיפור ניכר בניהול האירוע ובהתמודדות עמו, קיימים מהלכים רבים, חלקם ננקטים מתחילת המגפה, אשר הפכו למיותרים (ויקרים), ולעיתים אף שגויים ומזיקים לבריאות הציבור בישראל. יש למקד את המענה בציבור ולא בנגיף, בבריאות ולא בבדיקות".

ארכיון. צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
Back to top button