מבזקיםמשפטי/פלילי

שני תושבי ירושלים וצפת נאשמים שפעלו נגד אישי ציבור חרדים: "סחט בכוח ובאיומים"

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בעיר, כתב אישום נגד משה איראם, בן 44, ואלחנן אורן, בן 18, תושבי ירושלים וצפת, בגין פעילותם כנגד אישי ציבור בכירים בחברה החרדית.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ארז פדן, במהלך החודשים אוגוסט עד דצמבר בשנה שעברה, פעל משה איראם כנגד אישי ציבור בכירים בחברה החרדית, בין היתר, נגד חבר הכנסת מאיר פרוש, בעצמו ובאמצעות הפעלת אנשים מטעמו וביצע עבירות שונות כנגדם: תקף, ביזה, איים עליהם, ובשני מקרים סחט בכוח ובאיומים, כל זאת ממניע אידיאולוגי, על מנת להרתיע אותם מלפעול ולקדם בציבור את עמדותיהם ואת פסיקותיהם ההלכתיות. בנוסף, ניסה משה איראם לקשור קשר לרצח גרושתו בפועלו לאתר אנשים שיבצעו את הרצח בעבור תשלום כספי. הנאשם אורן ביצע בשליחותו של איראם מספר פעולות פגיעה ברבנים על פי הנחיות ואמצעים אשר סיפק לו וזאת עבור תשלום כספי.

כתב האישום מייחס לנאשמים (כל אחד על פי חלקו) ביצוע עבירות של סחיטה בכוח, תקיפת זקן, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות, השחתת פני מקרקעין, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, נוהג במת שלא בכבוד, ולנאשם איראם גם ניסיון לקשירת קשר לרצח בנסיבות מחמירות, ניסיון לתקיפה הגורמת חבלה של ממש, וסחיטה באיומים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של משה איראם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו. בעניינו של אלחנן אורן מבקשת הפרקליטות להורות על מעצר בית מלא הכולל איזוק אלקטרוני. החקירה נוהלה על ידי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

צילום: דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח