מבזקיםפוליטי / מדיני

הסיעות החרדיות מברכות על פסיקת בג"ץ בנושא סבסוד מעונות היום: "החלטה מבורכת"

פסיקת בג"ץ מוקדם יותר היום (רביעי) בעניין סבסוד מעונות היום וביטול החלטת הממשלה, עוררה סערה בקואליציה, במיוחד בסיעת 'ישראל ביתנו' בראשותו של שר האוצר, אביגדור ליברמן. מנגד, כמובן שהחלטה זו גררה תגובות חיוביות מצד הסיעות החרדיות.

סיעת ש"ס בתגובה לפסיקה: "ההחלטה המבורכת של בית המשפט העליון לבטל את גזירת המעונות בשנה הנוכחית, מהווה אות קלון לממשלה ועדות נוספת לאופן השרירותי והמתעמר של שר האוצר ליברמן כנגד נשות האברכים. הוכח כי ליברמן פעל מתוך שיקולי נקמה פוליטיים ולהיטות לפגוע בלומדי התורה, כאשר אפילו את זמן ההיערכות המינימלי לא ניתן להם. אנו מקווים כי פסיקה זו תסלול את הדרך לביטולה הסופי של הגזירה ולהסרת החרפה על מהלך שכולו עיוות הצדק והתעמרות קשה בנשים היוצאות לעבודה. סיעת ש"ס תמשיך להיאבק בכלים המשפטיים ובכל האמצעים כדי לטרפד את גזירות הממשלה, בתקווה שעד השנה הבאה היא תיפול."

יו"ר יהדות התורה, חה"כ משה גפני: "אני מברך על החלטת הבג"צ לדחות השנה את גזירת ליברמן שמשפחות אברכים תהיינה חייבות לשלם מחיר מלא על המעון של ילדיהם. אמנם בית המשפט לא התמודד עם הנושא עצמו כאשר האישה עובדת והאב לומד תורה, שיימשך הסיבסוד גם בשנים הבאות, והוא רק נתלה בעילה המשפטית שאי אפשר לשנות את הסבסוד קרוב ובתוך שנת לימודים. אני מקווה כי עד שנה הבאה בעזרת השם נתפטר מהממשלה הרעה הזאת ובעיקר מהאיש הרע והאכזר ליברמן."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מארגון 'בצלמו' נמסר: "יש שופטים בירושלים. גזירת ליברמן הייתה כה רעה אכזרית וחסרת פרופורציות. שאפילו שופטי בג"ץ שבדרך כלל עסוקים בלדאוג למשפחות מחבלים לא יכלו להתעלם ודחו את הקיצוץ החד. אנחנו מקווים שהחלטה זו תהווה סנונית של חזרת בג"ץ לשפיות ופסיקת החלטות בעד אזרחי ישראל והציבור הדתי והחרדי יוכל להרגיש שיש לו אוזן קשבת וגם לו יש זכויות אדם ובגץ מאפשר גם לו דלת פתוחה ולב קשוב."

אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button